مردي كه به انگيزه اخاذي 30 ميليون توماني، جوان دانشجويي را در كرمان ربوده از سوي اين پليس دستگير و 2 كيلو گرم هرويين از وي كشف شد.

 
 
به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ هوشنگ پوررضاقلي رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كرمان  از دستگيري مردي به اتهام ربودن يك پسر دانشجو در اين شهر خبرداد و گفت: اوايل مهر امسال مردي با حضور در پليس آگاهي استان كرمان از گم شدن پسر دانشجويش خبر داد و براي يافتن وي در خواست كمك كرد.
 
رئيس پليس آگاهي كرمان اضافه كرد: ماموران با اطلاعات به‌دست آمده از شاكي، جستجو براي يافتن فرزند وي را آغاز كردند.
 
وي افزود: در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، شاكي با حضور دوباره در مركز پليس، بيان داشته مرد غريبه‌اي در تماس با وي ادعا كرد، پسرش را ربوده و براي آزادي وي 30 ميليون تومان درخواست كرده است.
 
سرهنگ پوررضاقلي يادآور شد: با اطلاعات به دست آمده از شاكي، روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد و ماموران با آموزش به خانواده شاكي از آنها خواستند در تماس بعدي آدم ربا به محل ملاقات با وي بروند.
 
وي خاطرنشان كرد: در حالي كه تحقيقات براي شناسايي مخفيگاه متهم ادامه داشت، چند روز بعد شاكي با حضور در مركز پليس بيان كرد، مرد آدم‌ربا با وي تماس گرفته و گفته 30 ميليون تومان را به يكي از شهرهاي شرقي كشور برده و در كنار جاده بگذرم و تهديد كرده در صورتي كه موضوع را به پليس اطلاع دهم، فرزندم را خواهد كشت و جسد او را ارسال مي‌كند.
 
اين مسوول اظهار داشت: در ادامه مشخص شد، شاكي از ترس جان پسر جوانش و بدون اطلاع پليس پول درخواستي مرد آدم‌ربا را در محل مورد نظر قرار داده و ساعاتي بعد وقتي دوباره به همان جا مراجعه مي‌كند تا فرزندش را تحويل بگيرد، اثري از او نمي‌يابد.
 
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كرمان اضافه كرد: جستجوي پليس همچنان براي يافتن مخفيگاه گروگانگير و رهايي جوان ربوده شده ادامه داشت تا اين‌كه دوروز پيش پسر شاكي ـ جوان ربوده شده ـ كه موفق به فرار از مخفيگاه مرد آدم‌ربا شده بود، به پليس آگاهي كرمان آمد.
 
وي بيان كرد : در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اوايل مهر امسال، در پايانه مسافربري كرمان يكي از دوستان همكلاسي‌اش را ديده كه قصد داشته براي شركت در يك مراسم عروسي به شهر بم برود. بنابراين با اصرار دوستش، سوار خودروي زانتياي وي شده و با او همراه مي‌شود اما در ميانه راه راننده تغيير مسير داده و با تهديد اسلحه كمري و بستن دست و پاي مرد جوان، وي را به يك خانه روستايي در استان سيستان و بلوچستان مي‌برد و همان جا او را با غل و زنجير زنداني مي‌كند.
 
اين مسوول گفت:در ادامه مشخص شد، مرد آدم‌ربا در اين مدت با تهديد وي به مرگ، او را كتك مي‌زده تا خانواده‌اش در تماس تلفني صداي ناله‌هايش را بشنوند و پول درخواستي را بپردازند.
 
وي اضافه كرد: در مرحله بعدي تحقيق معلوم شد، روزگذشته متهم غل و زنجير جوان ربوده‌شده را باز كرده و پس از قفل كردن در خانه، از آنجا خارج شده است. مرد جوان نيز با شكستن شيشه پنجره رو به خيابان از آنجا فرار مي‌كند و با آمدن به كنار جاده، سوار يك خودروي عبوري شده و با گفتن موضوع به مرد راننده، وي كمكش كرده تا خود را به كرمان برساند.
 
سرهنگ پوررضاقلي خاطرنشان كرد: درپي اطلاعات به دست آمده از جوان ربوده‌ شده و مشخصات حوالي محل زنداني شدن وي ،ضمن هماهنگي با مقام قضايي و انجام يكسري اقدامات پيچيده پليسي و با راهنمايي شاكي ، محل شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه و ضربتي ، گروگانگير دستگير و خودروي شركت داده شده در گروگانگيري توقيف شد.
 
اين مسوول افزود: در اين عمليات در بازرسي از مخفيگاه گروگانگير بالغ بر دو كيلو گرم مواد مخدر از نوع هرووين كشف شد.
 
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان كرمان يادآور شد:‌ متهم با انتقال به پليس آگاهي در بازجويي بيان داشته درپي ملاقات با دوستش كه در كرمان دانشجو بوده است، به خيال اينكه وضع مالي خانواده جوان دانشجو مناسب است تصميم به ربودن وي و اخاذي از خانواده‌اش گرفته بود.
 
وي در پايان گفت: متهم با قرار قانوني به اتهام آدم‌ربايي و اخاذي روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي براي مشخص شدن ديگر جرايم ارتكابي از سوي وي ادامه دارد. /ل

برچسب ها: سارق ، جوان ، دانشجو ، اخاذی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.