در نیمه نخست امسال 200 هكتار از مراتع شهرستان ماهنشان قرق شده که تا پایان امسال 220 هكتار نیز حفاظت و قرق می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماهنشان گفت:حفاظت و قرق مراتع منابع طبیعی شهرستان ماهنشان با هدف بالا بردن سطح پوشش گیاهی و احیای آن انجام می شود.

داداشی از نظارت مأمورین منابع طبیعی شهرستان ماهنشان از 340 هكتار محصولات فرعی این منطقه از قبیل گون و داروهای گیاهی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: این مأمورین تا پایان سال از 340 هكتار دیگر این محصولات نگهداری می كنند.

وی مراقبت و نگهداری از جنگل كاری را از اهم وظایف این اداره دانست و ادامه داد: از آغاز امسال 9 هكتار از جنگلهای این منطقه توسط مأمورین منابع طبیعی حفاظت می شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماهنشان با بیان این كه وسعت جنگلكاری شهرستان ماهنشان هزار هكتار است، خاطرنشان كرد: اسفند ماه امسال 10 هكتار به وسعت جنگلكاری این شهرستان افزوده می شود.

وی تولید نهال صنوبر در 10 هكتار از مراتع ماهنشان را از دیگر عملكرد منابع طبیعی این شهرستان در سال جاری برشمرد و ابراز كرد: تولید این نهال ها نیز در راستای افزایش سطح پوشش گیاهی منطقه انجام می شود.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماهنشان یادآور شد: در سال گذشته بیش از 100 هزار اصله نهال صنوبر در بین صنوبركاران این منطقه توزیع شد.

داداشی عنوان كرد: وسعت مراتع منابع طبیعی شهرستان ماهنشان 217 هزار هكتار می باشد.

وی اشاعه فرهنگ منابع طبیعی و اخلاق زیست محیطی، سازگاری توسعه با استعدادهای بالقوه،‌ توانمندسازی و ساختار منابع طبیعی و حفاظت، احیاء و بهره برداری پایدار از این منابع را از اهداف عمده منابع طبیعی دانست./س

برچسب ها: حفاظت ، مراتع ، ماهنشان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.