محققان مركز تحقيقات فارماكولوژيك و گياهان دارويي دانشگاه علوم پزشکی مشهد نخستین بار در کشور موفق به تهیه و ساخت فرآورده گياهي موسوم به فيتوواژكس شوند.

احمد قربانی مدير اجرايي مرکز تحقیقات فارماكولوژيك و گياهان دارويي دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  با اشاره به كاربرد اين دارو اظهار كرد: اين دارو درماني موثر براي عفونت هاي قارچي و ميكروبي است.

 

قربانی خاطر نشان کرد : این فرآورده دارویی از فرآوري گياه سياه دانه ساخته شده است و به صورت شياف مهبلي مورد استفاده قرار مي گيرد.

 

وي با اشاره به اينكه پژوهش براي ساخت داروهاي جلدي و تركيب هاي نو در مركز تحقيقات فارماكولوژيك  گياهان دارويي يكي از محورهاي اساسي در راستاي خود كفايي و نهادينه كردن شعار سال است تصريح كرد اين دارو در  اداره ثبت مالكيت هاي صنعتي به نام محقق   دكتر حسن رخشنده  با شماره 75529ثبت اختراع شده است.

 

مدير اجرايي مركز تحقيقات فارماكولوژيك و گياهان دارويي به توليد رساندن داروهاي كشف شده را گامي موثر براي حمايت از محققان و همچنين كار ايراني دانست و ادامه داد: مراحل توليد صنعتي فيتوواژكس در حال پيگيري است و  پيش بيني مي شود در طول چند ماه آينده وراد بازار دارويي كشور شود تا بیماران از آن استفاده كنند./س

برچسب ها: ساخت ، فرآورده ، گیاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.