ضمن درخواست افزايش اعتبارات و سياستگذاري مناسب، روساي بيمارستان هاي خصوصي خواستار حمايت دولتي شدند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، نظرسنجي با عنوان « چالشهاي پيش روي بيمارستان خصوصي از ديدگاه روسا و مديران بيمارستانهاي خصوصي » توسط مركز بين المللي افكارسنجي سلامت ايران ( IHPC ) و با نظارت دكتر سيد شهاب الدين صدر، استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران و رييس اين مركز انجام شده است و پاسخ هاي روسا و مديران عامل بيش از 55 بيمارستان خصوصي تهران جمع آوري و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.

بر اين اساس، 94 درصد از جامعه پاسخگویان معتقدند که جایگاه فعلی بخش خصوصی در نظام سلامت کشور عادلانه و مناسب نیست و 6 درصد هم این جایگاه را متوسط ارزیابی کرده‌اند، آنها اعلام نمودند كه افزايش حمايت هاي دولتي از بيمارستان هاي خصوصي منجر به كاهش فشارهاي وارده به بيماران و مردم در عرصه سلامت خواهد شد.

84 درصد از آنان با اعتقاد به عدم كفايت سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذار برای تقویت بخش خصوصی حوزه سلامت ، از دولت و مسوولان خواسته اند با اصلاح نگرش نسبت به فعاليت بخش خصوصي در عرصه بهداشت و درمان و اتخاذ سياست هاي تشويقي و فراهم نمودن بسترهاي لازم، سعي در افزايش سرمايه گذاري ها در بخش سلامت نمايند.

در بخش ديگري از نتايج اين نظرسنجي آمده است كه 98 درصد پاسخگویان معتقدند که دولت پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از بیمارستان‌های خصوصی حمایت کافی نداشته و خواستار حمایت بیشتر نهادهای حاکمیتی از بیمارستان‌ها و مراكز درمانی خصوصی به منظور ارايه خدمات بهتر به مردم و بيمارن و كاهش فشارهاي وارده به آنها شده اند.

همچنين 68 درصد از پاسخگویان معتقدند که تورم بر کیفیت خدمات بیمارستان‌های خصوصی تأثیر «خیلی زیادی» داشته است و 18 درصد هم معتقدند این تأثیر زیاد بوده است بنابراین 86 درصد از رؤسای بیمارستان‌های شرکت‌کننده در این نظر سنجی معتقدند که رشد تورم رابطه مستقیمی با کیفیت خدمات بیمارستان‌های خصوصی دارد.

بيش از 92درصد رؤسای بیمارستان‌های خصوصی معتقدند که اختلال در بازار ارز در حد بسیار زیادی در کیفیت خدمات ارائه شده به مردم توسط بیمارستان‌های خصوصی مؤثر است و از مسوولان دولتي خواسته اند نسبت به اين واقعيت توجه جدي داشته باشند.

92 درصد از روسا و مديران بيمارستان هاي خصوصي تهران اعلام داشته‌اند که به هیچ وجه از رشد تعرفه‌های بخش خصوصی در سال 91 رضایت ندارند و این میزان رشد را غیر عادلانه ارزیابی نموده‌اند 8 درصد هم این میزان رشد را متوسط ارزیابی نموده‌اند.

66 درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي معتقدند که اجرای قانون الزام پزشکانی به فعالیت در بخش‌های دولتی یا خصوصی در فعالیت‌های بیمارستان‌های خصوصی اخلال ایجاد خواهد نمود. 96 درصد از آنان از نحوه تعامل سازمان هاي بيمه اي با بيمارستان هاي خصوصي ناراضي بوده و خواستار بازنگري فوري در آن شده اند.60 درصد از پاسخگویان در این نظر سنجی در خصوص نحوه اجرای طرح اعتبار بخشی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی ابراز نارضایتی کرده‌اند و 28 درصد نيز گزینه متوسط را انتخاب كرده اند.اين طرح توسط وزارت بهداشت و درمان اجرا مي شود.

80 درصد رؤسای بیمارستان‌های خصوصی از عملکرد رسانه ملی در برخورد با مسائل بخش خصوصی حوزه سلامت اعلام نارضايتي كرده اند.

92 درصد از رؤسای بیمارستان‌های خصوصی اعلام كرده اند كه سازمان نظام پزشکی بيشترين تعامل و همكاري را با آنان داشته و 8 درصد هم وزارت بهداشت را در اين خصوص انتخاب كرده اند اما هيچكدام از پاسخگويان سازمان تامين اجتماعي را بعنوان سازمان همراه و همكار بيمارستان هاي خصوصي تهران انتخاب نكرده اند.

نتايج اين نظرسنجي حاكي از ضرورت حمايت جدي و عملي دولت و مسوولان از بخش خصوصي و دولتي درمان بويژه بيمارستان هاي خصوصي است تا با كاهش مشكلات حوزه سلامت و ارايه خدمات مطلوب به بيماران، شاخص هاي بهداشتي و درماني كشور بهبود يابد و سهم پرداخت از جيب مردم در بخش درمان نيز منطقي شود.  /ح                                                                                  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار