بسته جدید حمایتی دولت از صنعت تکثیر و پرورش میگو در هرمزگان اجرایی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس اجرای این بسته حمایتی امکان بازگشت دوباره پرورش دهندگان میگو را به چرخه تولید فراهم می کند.

در بسته حمایت صنعت میگو مهلت پرداخت تسهیلات بانکی و جبران زیانهای همه بخشها در این صنعت برای رفع مشکلات پرورش دهندگان میگو در نظر گرفته شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی هرمزگان گفت : سهم هرمزگان از این بسته حمایتی 115 میلیارد و 742 میلیون ریال است که به پرورش دهندگان پرداخت می شود.

قاسمی نژاد افزود : 190 پرونده به ارزش 144 میلیارد ریال در استان در صنعت پرورش میگو ایجاد شده است که در پنج سال بدهی پرورش دهندگان قسط بندی می شود.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی هرمزگان گفت : در این بسته حمایتی افرادی که دارای مزارع 20 هکتاری هستند و زیرساختهای صنعت پرورش میگو ایجاد کرده اند ، می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

در بسته حمایتی پارسال ، تنها صاحبان مزارع 200 هکتاری می توانستند از تسهیلات بخشودگی استفاده کنند.

خشکسالی ، هزینه برق و تغذیه میگو از مشکلات پرورش دهندگان میگو در هرمزگان است.

هرمزگان با هزار و 200 هکتار مزرعه میگو رتبه دوم تولید میگوی پرورشی پس از استان بوشهر را دارد.

میرزاده مدیر کل شیلات هرمزگان پیش بینی کرده است امسال 2 هزار و 500 تن میگو از نوع وانامی از مزارع پرورش میگو در استان برداشت شود.

اکنون 5 مرکز پرورش میگو در تیاب جنوبی و شمالی شهرستان میناب ، سایه خوش و بندر مقام شهرستان بندرلنگه و جزیره هنگام با اشتغالزایی هزار و 500 نفر فعال است.

پرورش دهندگان هرمزگانی می توانند برای دریافت تسهیلات حمایتی به شعبه های بانک کشاورزی استان مراجعه کنند./س.

برچسب ها: پرورش ، میگو ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.