رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: مردم می‌توانند با در اولویت قرار دادن اجناس ایرانی در سبد خرید خانوار به رونق تولید ملی کمک کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی اولین گام تحقق شعار سال جاری یعنی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را بسترسازی برای تغییر رفتار و الگوی خرید و نیز فرهنگ سازی جهت حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد و افزود: در این راستا ورود کالاهایی که مشابه آن توسط واحدهای صنعتی و تولیدی داخل کشور تولید می شود باید محدود شده و تولیدکنندگان نیز می بایست در جهت ارتقای کیفیت محصولات خودو مطابقت با استانداردهای جهانی بکوشند بطوری که نه تنها مصرف کننده ایرانی تمایل به استفاده از کالای ایرانی داشته باشد، بلکه راه برای صادرات بیشتر و رشد و شکوفاییافزون تر، هموار گردد.

عظمایی در ادامه بیان کرد رسانه ها به خصوص رسانه ملی نیز در فرهنگ سازی استفاده و ترجیح کالاهای ایرانی نقش موثر دارند و باید رویکرد خرید کالاهای تولید داخلی را به ارزش تبدیل کنند .

مدیریت اصولی و تقویت انگیزه های دینی و ملی از عوامل مهم و راه کار های عملیاتی شدن این شعار بوده و باید به یک نهضت همه جانبه مبدل گردد تا سرمایه گذار ایرانی، تحقق شعار سال را به عینه نظاره کرده فضاسازی منفی رسانه های بیگانه نتواند در او تاثیرگذار باشد . با حمایت از تولیدات داخلی و مصرف بیشتر کالاهای داخلی در بلند مدت می‌توان بهره‌وری و کارایی نیروی کار و سرمایه را افزایش داد ./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.