سخنران حرم مطهر رضوي گفت: غدير رمز و راز اكمال دين و اتمام نعمت پروردگاراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمين ناصر نقويان درسلسله جشن‌هاي «شكوه ولايت» با بيان اين مطلب افزود: خط و سيره امامت اميرالمومنين علي(ع) در راستاي نبوت بوده و طرح جامع امامت، پس از رسول خدا تا ظهور ولايت حضرت مهدي در غدير ادامه داشته تا انسان‌ها در هيچ شرايطي بدون رهبر نبوده و زمين از حجت خدا خالي نباشد.

معاون فرهنگي نهاد رهبري با بيان اين مطلب كه پس از بيعت مسلمان‌ها با علي(ع) تشكل‌هاي سياسي شكل‌گرفت و منجر به حركات مذبوحانه‌اي شد، اظهار داشت: اين حركات براي جهان اسلام ناخوشايند بود و به همين دليل پيامبر اسلام دستورداد تا رسيدن به شهر مدينه از اجتماع افراد خودداري شود و با اين فرمان تشكل‌هاي توطئه‌انگيز لغو شد.

وی افزود: پس از حادثه غدير گروهي امامت علي(ع) را انكار كردند و گروهي بر ولايت و رهبري آن حضرت وفادار ماندند.

نقویان در ادامه به آيه‌اي از قرآن اشاره كرد و گفت: خداوند اهل بيت را از زشتي‌ها و كژي‌ها در امان نگه داشته و اگر انسان زندگي خود را بر دو اصل عقل و ايمان استوار سازد از زشتي‌ها وكژي‌‌ها مبرا مي‌شود.

يادآور مي‌شود، به مناسبت دهه‌ي«ولايت» هزاران نفر از شيفتگان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) بارگاه ملكوتي حضرت ثامن‌الحجج(ع) در مراسم سخنراني و مديحه‌سرايي با عنوان سلسله «جشن‌هاي شكوه رضوان» شركت كرده و از آن مراسم بهره‌مند شدند./س

برچسب ها: غدیر ، دین ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.