فدراسيون بين المللي فوتبال در گزارشي آمارهاي جالبي از شش دوره رقابت هاي جام جهاني فوتسال منتشر کرده است.

 به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از سايت فدراسيون فوتبال،   1722،تعداد گلهاي به ثمر رسيده در شش دور رقابتهاي جام جهاني فوتسال يوفا است. از اين تعداد 377 گل در جام جهاني 2008 برزيل به ثمر رسيد که پرگل ترين جام جهاني فوتسال بوده است.43، تعداد گل هاي مانوئل توبياس برترين گلزن جام جهاني فوتسال در تمام اعصار است.اين اسطوره برزيلي با 31 بازي بيشترين حضور را در اين رقابتها داشته است
اما رکوردهاي اين بازيکن در جام جهاني 2012 تايلند از سوي فالکائو هم وطن وي مورد تهديد است. فالکائو شش گل کمتر از توبياس به ثمر رسانده و چنانچه برزيل به نيمه نهايي صعود کند تعداد بازيهاي او از رکورد قبلي فراتر خواهد رفت.33، تعداد گل هاي زده شده در ديدار روسيه و جزاير سليمان در پرگل ترين ديدار اين رقابتهاست. 31 گل متعلق به روسهاست. پولا به تنهايي 9 گل زد و رکورد تازه اي از نظر تعداد گل هاي يک بازيکن در يک ديدار برجاگذاشت.24، تعداد تيم هاي شرکت کننده در جام جهاني فوتسال تايلند است که بيشترين تعداد تيم ها در تاريخ اين تورنمنت محسوب مي شود. با اين حال تعداد مسابقات چهار مسابقه کمتر از بازيهاي 2008 خواهد بود که در مرحله گروهي دوم 20 تيم در مجموع 56 بازي انجام دادند.15، پانزده سال و دو ماه سن ريکاردينيو جوانترين بازيکني است که در جام جهاني فوتسال (2000) حضور يافته و گل زده است.اين بازيکن بعد از 12 سال به صحنه رقابتها بازگشته و يکي از باتجربه ترين بازيکنان پرتغال محسوب مي شود. در آن سوي طيف سني، ساتورو نودا مسن ترين بازيکن اين تورنمنت قرار دارد. هر چند احتمال دارد در جام جهاني امسال رکورد 44 سال و 9 ماه او توسط کازو ميورا هم وطن وي که هشت ماه پيش چهل و پنجمين سالروز تولد خود را جشن گرفت شکسته شود.12، تعداد بازيکناني است که هم در جام جهاني فوتبال و هم جام جهاني فوتسال شرکت کرده اند.
از اين تعداد سه بازيکن شامل لخدر بلومي از الجزاير، برايان لودراپ از دانمارک، بروس موري از آمريکا در هر دو جام گلزني کرده اند.6، تعداد کشورهايي که براي اولين بار در جام جهاني فوتسال شرکت مي کنند که شامل کلمبيا، کويت، مکزيک، مغرب، پاناما و صربستان است. آرژانتين، برزيل و اسپانيا در تمام جام هاي جهاني فوتسال شرکت داشته اند.5، پنج تن از شش دريافت کننده توپ طلاي آديداس برزيلي بوده اند. فالکائو و مانوئل توبياس دو توپ طلا گرفتند.
 جورجينيوو در سال 1992 اين جايزه را گرفت. تنها استنثاي اين قاعده ويکتور هرمانس مربي هلندي تايلند است که در سال 1989 هنگام بازي براي هلند اين جايزه را تصاحب کرد.4، تعداد جام هاي جهاني فوتسال است که برزيل تصاحب کرده است.
برزيل در تورنمنت هاي سالهاي 1989، 1992، 1996 و 2008 قهرمان شد. تعداد پيروزيهاي برزيل با 44 پيروزي بيشتر از هر کشور ديگري بوده است. اسپانيا که در دو جام جهاني قهرمان شد با 36 پيروزي نزديکترين رقيب آنهاست. تعداد گل هاي برزيل 322 و اسپانيا با فاصله زيادي 196 است./ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار