رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور گفت: استفاده بي‌رويه از سموم دفع آفات نه تنها سبب بروز مقاومت در آفات مي‌شود.


دکتر سیدحسین حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نیشابور با بیان این مطلب افزود: استفاده بي‌رويه از سموم دفع آفات نه تنها سبب بروز مقاومت در آفات مي‌شود بلكه از طريق ايجاد باقيمانده در محصولات و آلودگی محيط زيست برای انسان مضر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هنگام سم‌پاشي مزارع، باغات و باغچه‌ها باید از ماسك، دستكش و لباس مناسب استفاده شود.

رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور عنوان کرد: در صورت تماس سموم دفع آفات با پوست، ناحيه آلوده را با مقادير فراوان آب و صابون شستشو دهيد.

 حسینی بیان کرد: همچنین علايم و نشانه‌هاي مسموميت با برخي از سموم موش‌كش به‌صورت تاخيري(24 تا 48 ساعت بعد از مصرف) ظاهر می‌شود.

 وی در رابطه با مواد شیمیایی توضیح داد: هنگام استفاده از مواد شيميايي، فرآورده‌هاي شوينده و پاك‌كننده پنجره‌ها را باز كنيد تا هوا به خوبي در محيط جريان داشته باشد.

رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور توضیح داد: مواد شيميايي مانند جوهرنمك را با فرآورده‌هاي سفيدكننده مختلط نکنید زیرا بخارات و گازهاي ناشي از آن بسيار سمي و خفه‌كننده است.

 حسینی ادامه داد: پس از مصرف مواد شوينده، سفيدكننده، جرم‌بر و لوله‌بازكن در محيط‌هاي دربسته و كوچك مانند دستشويي و حمام به‌هيچ عنوان در این مكان‌ها توقف نكنيد زیرا گازهاي توليد شده در اين محيط بدون تهويه مناسب حفظ‌كننده و سمي هستند.

وی گفت: هنگام استفاده از مواد شيميايی باید از وسايل محافظت‌كننده مانند دستكش بلند، كفش نفوذ ناپذير، لباس آستين بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده شود/س. 

برچسب ها: استفاده ، بی رویه ، سموم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.