رئیس تعمیرات مکانیک شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه خانگیران خبر داد.


سید رضا سیدان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان مطلب فوق افزود: این کندانسور یک مبدل حرارتی است که وظیفه آن تبدیل بخارات گوگرد به گوگرد مذاب است.

وی در تشریح فعالیت کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد اظهارکرد: کندانسور فوق به سبب نشتی زیاد از محل تیوب به توب شیت و عدم کارایی مناسب، طبق دستور العمل بازرسی از سرویس خارج و برای بازسازی در اختیار واحد تعمیرات قرار گرفت.

سیدان تصریح کرد: برای اجرای عملیات تعویض تیوب ها، برنامه ریزی مناسب در چند فاز، فرآیندهای اجرایی پروژه کلید خورد.

این مقام مسئول در ادامه به اجرای بخشی از اقدامات اشاره و بیان داشت: ایزوله کردن دستگاه، جداسازی ادوات مربوطه، تمیزکاری و بیرون کشیدن تیوب ها از پوسته، نوسازی و مونتاژ و نصب تیوب های جدید در داخل پوسته، عملیات جوشکاری تیوبها به تیول شیت به میزان پنج هزار قطر اینچ جوشکاری از اقدامات اولیه برای بازسازی کندانسور سوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه بود.

وی تاکید کرد: بعد از انجام تست های  PT و هیدروستاتیک با فشار 225 PSI عملیات بازسازی بدون هیچ عیبی مورد تایید بازرسی فنی قرار گرفت.

سیدان مدت زمان برنامه ریزی برای انجام این عملیات را 70 روز عنوان کرد و افزود: این عملیات با اتکا به توان متخصان داخلی و کمتر از موعد برنامه ریزی شده و در طی 64 روز به ثمر نشست.

رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه خانگیران همچنین به مزایای این طرح اشاره و اضافه کرد: بالارفتن توانایی برنامه ریزی، انجام شش هزار نفر ساعت کار بدون حادثه با رعایت کامل موارد ایمنی،جلوگیری از آلودگی های ناشی از عدم کارایی کامل واحد با توجه به پیش بینی های لازم و بهبود قابل توجه ملاحضات زیست محیطی از مزایای اجرای این پروژه است.

سیدان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " تاکید کرد: بازسازی این پروژه آن هم در سال "تولید ملی" نمونه ایی از کار جهاد گونه و اتکا به توان متخصان داخلی است.

وی خاطر نشان کرد: با این اقدام ظرفیت افزایش تولید گوگرد از 50 به 100 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول یادآور شد: صرفه جویی در هزینه تمام شده تعمیرات نسبت به حالت تعویض تجهیز به میزان چهار میلیارد ریال می باشد. /س

 

برچسب ها: واحد ، بازیافت ، گوگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.