استاندار اردبیل گفت: کشت و صنعت مغان با قیمت پایه یک‌هزار و 200 میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد افزود: با تعیین این نرخ پیشنهادی برای خرید این بنگاه اقتصادی ارایه شده است که امیدواریم با فروش آن بتوانیم شرکت‌های کشت و صنعت با ظرفیت محدودتری را احداث و عملیاتی کنیم.

وی گفت: در واگذاری و فروش چنین بنگاه‌های عظیم اقتصادی به کمک دولت و حمایت مجلس نیاز داریم تا به سرعت با خارج شدن از مالکیت‌های دولتی و مدیریت‌های محدود اقتصادی بتوانیم از توانمندی بخش خصوصی بهتر استفاده کنیم.

استاندار اردبیل پارس‌آباد و شمال استان را از لحاظ ظرفیت‌های اقتصادی، مجموعه‌های تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی یک ظرفیت بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: این قسمت از استان اردبیل می‌تواند به عظیم‌ترین قطب تولید و فرآوری محصولات متنوع کشاورزی تبدیل شود.

نیکزاد یکی دیگر از ظرفیت‌های استان را بخش گردشگری توصیف کرد و گفت: در این زمینه رونق و زیرساخت‌های لازم به گونه‌ای است که ما سالانه می‌توانیم پذیرای 9 تا 10 میلیون گردشگر باشیم که با احتساب گردشگران خارجی در شش ماهه امسال بیش از شش میلیون گردشگر وارد استان اردبیل شدند.

وی به وجود آب فراوان و خاک مستعد برای تولید محصولات متنوع کشاورزی اشاره کرد و افزود: با تکمیل پایاب سدها می‌توانیم ظرفیت کشت محصولات آبی خودمان را تا 194 هزار هکتار ارتقا دهیم.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر 33 درصد اراضی این استان آبی کشت می‌شود که با افزوده شدن 24 درصد به این ظرفیت در مجموع 57 درصد اراضی استان اردبیل زیر کشت محصولات آبی می‌رود و ما با داشتن نیروی انسانی ماهر و توانمند می‌توانیم بهترین استفاده را از این فرصت ببریم.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از زیرساخت‌های حوزه گردشگری نظیر راه اشاره کرد و یادآور شد: ما در بحث جاده‌سازی به ویژه جاده سرچماردبیل آن قابلیت را داریم که از این طریق بتوانیم به محورها و بزرگراه‌های کشور متصل شده و بخش عظیمی از صنعت و تجارت خودمان را رونق ببخشیم.

وی به اهمیت ساخت راه‌آهن و اتصال آن به پارس‌آباد و حوزه قفقاز اشاره کرد و گفت: از اوایل دی ماه ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل به طول 102 کیلومتر آغاز می‌شود.

رئیس شورای اداری استان وجود ظرفیت فرودگاهی و آب‌های گرم و همچنین برخی از توانمندی‌ها در حوزه جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را یادآور شد و افزود: به نظر می‌رسد ما با داشتن این مؤلفه‌های توان‌افزا می‌توانیم تثبیت موقعیت تولیدی، اقتصادی و صنعتی استان را داشته باشیم و جایگاه خودمان را ارتقا دهیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، فروش ، کشت ، و ، صنعت ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.