صدها نفراز فعالان حقوق بشری در انگلیس و خانواده‌های زندانیان، پلیس این کشور را به دست داشتن در مرگ بازداشت شدگان متهم کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، 
این افراد که معتقدند پلیس انگلیس، بازداشت شدگان را کشته است، در لندن پایتخت انگلیس تظاهرات کرده و خواستار اجرای عدالت برای احقاق حق عزیزانشان شدند.

حدود ۵۰۰ نفر که در تظاهرات سالیانه اتحادیه خانواده‌ها و دوستان در روز شنبه ۲۷ اکتبر شرکت کرده‌اند، خواستار پاسخگویی بیشترین افسران پلیس به مرگ ومیر زندانیان در بریتانیا شدند.

معترضان ابتدا در میدان ترافالگار جمع شده بودند و سپس به سمت خیابان داونینگ استریت راهپیمایی کردند. این افراد در حالی که شعار «نه عدالت، نه صلح» سر می‌دادند، یک تابوت حمل می‌کردند که بر روی آن اسامی افرادی نوشته شده بود که در زندان‌ها یا در بیمارستان‌های روانی به دست نیروهای پلیس کشته شده بودند.

فعالان در خارج از ساختمان شماره ۱۰ توقف کردند و در آنجا شروع به سخنرانی کردند، در حالی که نامه‌هایی برای دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس داشتند که در آن خواستاراصلاحات فوری در سیستم قضایی بودند.

کارول دوگان، عمه مارک دوگان یک مرد سیاهپوست که به دست نیروهای پلیس کشته شده بود و در تابستان گذشته منجر به بروز ناآرامی‌هایی در سراسر انگلیس شد، در این تظاهرات گفت: فرزندان ما هنوز هم توسط نیروهای پلیس مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و با خونسردی کشته می شوند.

همچنین سامانتا ریگ خواهر شان ریگ یک صفحه از روزنامه را با خود داشت که حکم هیات منصفه در مورد دست داشتن نیروهای پلیس در مرگ زندانیان بود و آن را در جلوی چهاردهمین تظاهرات اتحادیه مادران و دوستان قربانیان افسران پلیس نگه داشته بود.

در ماه گذشته یک هیات منصفه حکم داد که پلیس انگلیس از قدرت خود به طور نامناسب استفاده کرده است به طوری که این مساله منجر به مرگ «شان ریگ» شده است. ریگ یک مرد روانی بود که در ۲۱ اوت ۲۰۰۸ و پس ازاین که مدتی در پشت ون پلیس در ایستگاه بریکستون در جنوب لندن نگهداری می‌شد، بر اثر سکته قلبی فوت کرده بود.

تخمین زده می‌شود که از سال ۱۹۶۹ تاکنون حدود 3 هزار نفر از بازداشت شدگان به دلیل شرایط مشکوک در بازداشت، جان خود را از دست داده اند.
برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار