عصر ديروز بازدید خبرنگاران از مخزن سد گتوند علیا و چشمه‌های فوق شور این سد انجام شد و این مراسم با حواشی مختلف همراه بود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،بازدید خبرنگاران از سد گتوند برگزار شد و در این مراسم کارشناسان و اساتید مجربی برای پاسخ‌گویی به سئوالات خبرنگاران تیم بازدید کننده را همراهی می‌کرد.

*بازدید با حضور معاون اجرایی شد گتوند علیا انجام شد و مانند همیشه محمدحسین معنوی فر با رویی باز و ذهنی آماده برای ارائه آمار کارشناسی در محل استقبال از خبرنگاران در سایت مدیریت سدگتوندعلیا منتظر حضور خبرنگاران و استقبال از خبرنگاران بود.

*از ابتدای مراسم بازدید برنامه ریزی برنامه را برعهده خبرنگاران گذاشتند که ابتدا سد و مخزن را بازدید کنیم یا چشمه‌های فوق شور که خبرنگاران به دلیل بازدیدهای مکرر از سد و بدنه آن قرار شد از مخزن و چشمه‌های فوق شور آن بازدید کنند و به این دلیل همه به ساحل مخزن سد منتقل شدند.

*در این مراسم که خبرنگاران خانم نیز تیم خبرنگاران را همراهی می‌کرد به دلیل سخت گذر بودن مسیری که قرار بود از آن بازدید شود همه خبرنگاران باید کفش‌های خود را با کفش ایمنی تعویض می‌کردند که سایز کشف‌های ایمنی با پای خبرنگاران خانم همخوانی نداشت و همه یکی دو ساز بیش از شماره پای خود را پوشیدند.

*در مسیر رسیدن به چشمه‌های فوق شور بالاتر از مخزن سد گتوند علیا بارها با توقف قایق‌ها آب موجود در مخزن سد توسط خبرنگاران امتحان شد و کیفیت آب مورد تحسین همه خبرنگاران قرار گرفت.

*در امتحان کیفیت آب سد گتوند علیا کیفیت آب به نحوی بود که برخی خبرنگاران بشکه‌های آب معدنی خود را تخلیه و از آب سدگتوند پر کردند.

*در مسیر رسیدن به سرچشمه‌های فوق‌ شور بالاتر از مخزن سد گتوندعلیا باید مقداری مسیر را پیاده راه طی می‌کردیم که در این مسیر بارها خبرنگاران خانم به دلیل سخت‌گذر بودن مسیردچار مخاطراتی شدند.

*آب چشمه‌های فوق شور مخزن سدگتوند به نحوی شور بود که با لمس آب می‌توانستیم نمک محلول در این چشمه را احساس کنیم و این بسیار جای تعجب داشت.

*معاون اجرایی سد گتوند در این بازدید بارها میزان شوری آب چشمه فوق شور سد را 230 هزار میکروموس بر سانتیمتر مکعب اعلام کرد که رقمی بیش از پنج برابر کف خلیج فارس است.

*در پایین دست سد گتوند شوری آب به طور کامل اندازه‌گیری شد که برای حصول اطمینان از طرف خبرنگاران اندازه‌گیری شوری آب با حضور خبرنگاران و توسط خبرنگاران انجام شد.

*حضور دکتر داریوش محجوب برای نخستین بار در بین خبرنگاران باعث شد تا بیشتر سئوالات گفت‌وگوی پس از بازدید بر موضوع شوری آب رودخانه بچرخد./س
برچسب ها: اندازه ، شوری ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.