الفبای زنانگی زمانی آغاز می شود که دختر با شور و اشتیاقی وارد خانه ی همسر می شود و از آن روز به بعد باید آن چه را آموخته یا می آموزد برای رفاه در زندگیش به کار ببرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پایه یا همان الفبای زندگی از آداب شوهرداری شروع می شود که البته این آداب در زعم هر کسی می تواند با دیگری فرق داشته باشد.

و به طور کلی مردها مثل زن ها به محبت احتیاج دارد و هر زمانی که مردی احساس به زایل شدن ارزش های کاری کند از زندگی فاصله می گیرد.

هر مردی در زندگی مشترک خود به دنبال آرامش خاطر و حفظ ارزش هایش می شود، لذا الفبای آداب شوهرداری از فراهم کردن زیستگاهی آرامش بخش شروع می شود. که پیامبر اکرم در این راستا می فرمایند:‌برای زنان روا نیست که با نگاهی خشم آلود به همسر خود نگاه کنند... و در همین راستا پیامبر (ص) اشاره می کند: زنی که با حالت خشم آلود به شوهرش نگاه کند، روز قیامت آن چشم به خاکستر جهنم سرمه کشید می شود.

یک مشاور خانواده در این راستا می گوید: پرهیز از بد کلامی، اطاعت از شوهر در گفته های منطقی، تهیه غذا و پرهیز از نارضایتی می تواند تمام آرامش مورد نیاز مرد فراهم سازد و واقعا تداعی این موارد برای دوام زندگی و آرامش خاطر از لحظات زیبای آن کار دشواری نیست.

رسول گرامی اسلام (ص) با اشاره به انتظار بیش از حد از شوهر می فرمایند: برای زن روا نیست که از شوهرش چیزهایی بیش از حد توان او بخواهد و نباید شکایتش را به مردم چه آشنا و چه بیگانه بنماید(مستدرک الوسائلی)

یک آسیب شناس خانواده با اشاره به اهمیت ایفای نقش زنان در زندگی خاطر نشان کرد: هر زنی در نقش همسر نباید شوهرش را به تمام نزدیکان ترجیح دهد زیرا تمامی مردان سر افکنده نسبت به سایرین به خصوص خانواده و آشنایان زن خود را قبول نمی کنند پس همسر زیرک زنی است که هیچ گاه شوهرش را در مقابل خانواده خود قرار ندهد و تا حد امکان از او پیروی کند.

پیامبر خدا (ص) در راستای گناه بی اعتنایی به حرف شوهر می فرمايند: قسم به خدایی که مرا به رسالت برانگیخت هر زنی که سخن منطقی شوهرش را نپذیرد او را در روز قیامت به زبانش آویزان کنند و زبانش را با میخ های آتشین می دوزند.

در کلام آخر آداب شوهرداری از نسلی به نسل های بعد ارجاع داده شده است که نشانگر ارزش والای آن در زندگی زناشویی است که یک زندگی سالم و آرام توأم با عضق و محبت را در خود دارد.

رسول گرامی اسلام (ص) با اشاره به ثواب زن سازگار و خانواده دوست می فرمایند: هر زنی که نمازش را بخواند و پیوسته در خدمت خانه اش باشد خداوند غفور تمام گناهان گذشته و آینده را می بخشد./ز

گزارش از مهدی محسنی

برچسب ها: آرامش ، اطاعت ، قیامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار