معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو برادر قاتل خبر داد که پسرعمویشان را در یک درگیری به قتل رسانده بودند.

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ کارآگاه  آریا حاجی زاده با اعلام این خبر گفت: ششم شهریور امسال از طریق پلیس بین الملل اخبار و اطلاعاتی در خصوص متواری شدن دو متهم ، از کشور افغانستان به ایران در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت  .
بر این اساس ، دو برادر از اتباع کشور افغانستان به اسامی "مجتبی" (22ساله) و "مرتضی" (23 ساله) ، پس از ارتکاب جنایت در شهر کابل و قتل پسر عموی خود به هویت "حمید" (24 ساله) ، از کشور افغانستان متواری شدندو به صورت غیرقانونی در تهران زندگی می کنند.
این مقام ناجا بیان داشت: کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که این دو برادر به علت اختلاف مالی که با مقتول داشته اند ،  در محل زندگی مشترک خود با خانواده مقتول در کابل و پس از بازگشت از محل کارشان ، با پسرعموی خود ( مقتول ) درگیر می شوند .
در حین درگیری یکی از این دو برادر (مرتضی و مجتبی) با وارد کردن ضربات چاقو ، حمید را مجروح و هر دو نفر از محل متواری می شوند . این دو ، پس از اطلاع از مرگ حمید به صورت غیرقانونی افغانستان را ترک و از طریق مرز ایران و پاکستان وارد ایران می شوند که طبق آخرین تحقیقات پلیسی انجام شده در حال حاضر در تهران حضور داشته و به عنوان کارگر یک کارگاه مجسمه سازی مشغول به کار هستند .
وی افزود: با شناسایی کارگاه مجسمه سازی به عنوان محل کار و زندگی متهمان در منطقه تهراپارس ـ خیابان سرخه حصاری ، بلافاصله کاراگاهان اداره دهم به صورت نامحسوس به تحقیق از این محل پرداخته و پس از اطمینان از حضور مرتضی و مجتبی در داخل کارگاه ، سرانجام هفتم آبان آنها را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل می کنند .
با انتقال متهمان به اداره دهم ، هر دو برادر در اظهارات خود ضمن اعتراف صریح به مشارکت در درگیری منجر به جنایت ، به تشریح زمان حادثه پرداختند .
مرتضی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : در شب حادثه با مقتول که همسایه ما بود ، به علت طلب مالی ( 50 هزار افغانی ) که از وی داشتم با او درگیر شدیم که در یک لحظه حمید را با ضربات چاقو کشتم و به همراه برادرم فرار کردیم. مجتبی نیز اظهاراتی مشابهی داشت.
سرهنگ کارآگاه  آریا حاجی زاده ، در پایان خاطرنشان کرد :هر دو متهم پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی ، صراحتا به شرکت در درگیری منجر به جنایت اعترافات کردند که با انجام تحقیقات هر دو متهم ، در مورخه هشتم آبان امسال جهت انجام تحقیقات از سوی مقام محترم قضایی و صدور قرار قانونی در اختیار شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی قرار گرفته اند./ف
برچسب ها: قاتلان ، افغانی ، کارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار