معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سه زورگیر خشن خبر داد که در پوششش مسافربرنما با تهدید سلاح سرد اموال افراد را می دزدیدند.

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ کارآگاه  علی   غیاثوند با اعلام این خبر اظهار داشت:هفدهم تیر امسال فردی با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر از سرنشینان یک خودرو مسافربرنما شکایت کرد.
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور آقای موسوی ، دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان اداره پنجم گفت : در سه راه اندیشه به مقصد پل فردیس ، سوار یک دستگاه خودرو سواری پرشیا سفید رنگ با سه سرنشین شدم که در طی مسیر یکی از دو سرنشین صندلی عقب ماشین  با تهدید چاقو کیف دستی حاوی دسته چک ، عابر بانک حاوی 900 هزار تومان وجه نقد و همچنین گوشی تلفن همراهم را دزدیدند؛ سارقان پس از سرقت عابر بانک و برای اطمینان از رمز کارت  به یک دستگاه عابر بانک رفتند و پس از برداشت مبلغ 200 هزار تومان و اطمینان از صحت رمز ، مرا در جاده قدیم تهران ـ کرج از ماشین پیاده کرده و خود نیز از محل متواری شدند .
این مقام ناجا در ادامه  عنوان کرد: با توجه به شیوه  و شگرد استفاده شده در سرقت ، کارآگاهان در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده اقدام به چهره نگاری کردند و موفق به تهیه تصویر یکی از سارقان شدند ؛ با بهره یگری از تصاویر بدست آمده از چهره نگاری و بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار ، مالباخته موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به هویت حسن . ر ( 22 ساله ) شد . برابر سوابق متهم "حسن . ر" ، وی  در طول سال های گذشته دو بار به اتهام "سرقت" و "قدرت نمایی با سلاح سرد و برهم زدن نظم عمومی" دستگیر و روانه زندان شده است .
وی ادامه داد: با شناسایی هویت "حسن . ر" و در ادامه تحقیقات کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی دارای قرار بازداشت از سوی دو مقام قضایی ( شعبه پنجم دادیاری دادسرای جنایی و رئیس دادگاه 104 شهرستان کرج ) می باشد و به تازگی توسط پلیس آگاهی شهرستان کرج دستگیر و روانه زندان شده است ؛ بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی انجام و متهم جهت انجام تحقیقات ، در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با انتقال "حسن . ر" به اداره پنجم و مواجه حضوری ، وی از سوی مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت و به ناچار به زورگیری و مشارکت در ارتکاب سرقت های مشابه با همدستان خود به اسامی "محسن . م" ( 24 ساله ) و "علی . ح" ( 20 ساله ) اعتراف کرد .
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت گفت: با شناسایی دو متهم پرونده ، کاراگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که یکی از این دو متهم ( علی . ح ) که پیش از این نیز دارای سابقه دستگیری به اتهام کیف قاپی نیز هستند ، پس از دستگیری توسط پلیس آگاهی کرج چندی پیش با قرار وثیقه از زندان آزاد و گریخته است که به تازگی و مجددا توسط پلیس آگاهی کرج به اتهام سرقت به شیوه کیف قاپی دستگیر شده است ؛ بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و "علی . ح" به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در اختیار اداره پنجم قرار گرفت .
وی افزود: در ادامه تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه متهم سوم پرونده ( محسن . م ) ، کاراگاهان اطلاع پیدا کردند که این متهم از اراذل و اوباش سطح یک منطقه قلعه حسن خان است که با انجام تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد وی در منطقه قلعه حسن خان شده و در مورخه بیست و دوم مهر امسال وی را دستگیر کردند.
با دستگیری و انتقال متهمان به اداره پنجم ، "محسن . م" صراحتا به زورگیری از مالباخته و همچنین ارتکاب سرقت های مشابه با "علی . ح" و "حسن . ر" اعتراف کرد .
سرهنگ کارآگاه  علی   غیاثوند ،با اشاره به شیوه وشگرد متهمان در استفاده از انواع خودروهای سواری در ارتکاب سرقت ها در پوشش مسافرکشی ، گفت : با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف خشن ، اعتراف صریح متهمان به زورگیری در پوشش مسافرکشی ، شناسایی متهمان توسط مالباخته و احتمال افزایش ارتکاب دیگر جرایم مشابه بویژه زورگیری ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنها از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ؛ همچنین از کلیه شهروندان محترم که از دیگر جرایم ارتکابی متهمان اخبار و اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تماس های 51055504 و 51055605 در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند./ف
برچسب ها: زورگیر ، خشن ، دستگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار