سرپرست سال‏ های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران گفت: در حال حاضر، برخی مربیان برای آموزش فرزندان مردم درخواست ‏های مالی کلانی دارند.

مهدی اربابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: خانواده‏‏ ها نیز کودکان خود را با صرف هزینه‏ های گزاف در این مدارس ثبت ‏نام می ‏کنند تا در آینده به ستاره ‏هایی مانند علی دایی یا علی کریمی تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: از دهه 70 به این سو آموزشی نداشتیم و آخرین نسل عصر طلایی فوتبال ایران همان علی دایی، مهدوی ‏کیا، کریم باقری و ... بودند.

اربابی تصریح کرد: حال در این فضای بی‏ آموزشی، ماشین 700 میلیونی زیر پای این فوتبالیست‏ ها می‏ آید و باید دانست که چه کسی این پول‏ ها را تزریق می ‏کند؟

مربی قدیمی فوتبال ادامه داد: دلال ‏هایی که به بازیکن می ‏گویند تو 20 میلیون تومان می‏ ارزی اما من 120 میلیون تومان برایت می‏ گیرم، 40 میلیون تومان سهم تو و بقیه رو بریز به فلان حساب، پدر فوتبال را در می ‏آورند.

اربابی گفت: زمانی که ما در فوتبال بودیم، کسی جرأت چنین کارهایی را پیدا نمی ‏کرد؛ این دلال‏ ها از کجا به فوتبال مملکت رخنه کرده‏ اند؟

وی با بیان اینکه در گذشته تعصب و غیرت شگرد ورزش ایرانی‏ ها بود، گفت: دلال‏ ها پدر فوتبال ایران را درآوردند، افزود: امروز ماشین 700 میلیونی و ویلا جایگزین تعصب و غیرت در فوتبال شده است.

مربی قدیمی فوتبال ادامه داد: فوتبالیست ‏های دهه 70 ایران با تعصب و حرفه ‏ای‏تر بودند؛ اما امروز اروپایی‏ ها با تعصب‏ تر از ما بازی می ‏کنند.

وی اضافه کرد: از سال 1370 هجری شمسی به بعد مدارس فوتبال در کشور به مرور زمان رونق گرفت و من قبل از اینکه مسئول اجرایی فدراسیون فوتبال ایران شوم، یک مربی بودم که سال 1349 مدرک مربی‏ گری درجه B آسیا را دریافت کرد و به تدریج تا دوره تکمیلی پیش رفت.

اربابی ادامه داد: افرادی مانند مدد نوعی، ایرج دانایی ‏فر، رجب فرامرزی و بسیاری دیگر از نام‏ آوران آن دوران فوتبال ایران بی ‏توقع و با لذت به بازیکنان آموزش می‏ دادند و با بازی خوب تیم‏ ها خستگی از تن‏ شان بیرون می ‏آمد./س

برچسب ها: فوتبال ، آموزش ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.