مدیر توسعه ستاد فناوری نانوی ایران گفت: امروز نزدیک به 20 شرکت در کشور به تولید تجهیزات مورد نیاز برای نانو فناوری مشغول هستند.

سید‏ مهدی رضایت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با وجود همه تحریم‏‏ ها، نه تنها خللی در توسعه نانو فناوری در کشور ایجاد نشد بلکه برخی تجهیزات این دانش به سایر کشورها صادر می ‏شود.

وی ادامه داد: به نظر می ‏رسد که ایران اسلامی این تنگنا ها و گلوگاه‏ های سخت نظیر تحریم و تهدید را پشت سر گذاشته است.

رضایت اضافه کرد: در فناوری نانو یکی از تنگنا های موجود، تجهیزات و دستگاه‏ های لازم برای توسعه این دانش است.

مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: امروز 14 دستگاه مورد استفاده فناوری نانو در کشور تولید و حتی برخی از آنها به کشور های دیگر صادر می‏ شود.

وی ادامه داد: تعدادی از 100 محصولی که در کشور با استفاده از فناوری نانو تولید و به بازار هدف عرضه می ‏شود، استراتژیک و مهم تلقی می ‏شوند.

رضایت اضافه کرد: در تولید داروی نانویی که در درمان سرطان مورد استفاده قرار می ‏گیرد، از فناوری بالایی استفاده می ‏شود.

مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: همچنین با سود جستن از نانو فناوری، موادی در صنعت نساجی برای بافت پارچه‏ و منسوجات مقاوم برابر حرارت، رطوبت و برخوردار از خواص ضد میکروبی تولید می‏ شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، در تولید بیش از 30 عنصر مورد استفاده در ساخت و ساز مانند شیشه، بتن، رنگ، کاشی، سرامیک و... نیز از فناوری نانو استفاده شده است.

رضایت افزود: با حمایت‏ های دولت ‏مردان، مجلس و به‏ ویژه رصد، تشویق و حمایت مقام معظم رهبری، کشورمان در عرصه فناوری نانو در ردیف کشور های پیشرفته جهان ایستاده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.