یک هکر خارجی بیش از 3.6 میلیون شماره امنیتی و 387 هزار شماره کارت های اعتباری را از اداره مالیات بر درآمد ایالت کارولینای جنوبی آمریکا سرقت کرد و 4.7 میلیون نفر را در خطر سرقت امنیتی قرار داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، طی 14 سال گذشته اگر شماره امنیتی شخصی در کارولینای جنوبی به سرقت می رفت ، دولت او را موظف می کرد به سرعت در سازمان حمایت از مصرف کننده ثبت نام کند تا از حقوقش دفاع شود.

این هکر در ماه آگوست کار خود را شروع کرد و توانست به سیستم مرکزی اداره مالیات بردرآمددسترسی پیدا کند اما تا ماه اکتبر هیچکدام از سرویس های امنیتی متوجه این دسترسی نشدند. بنابراین وی دو ماه وقت داشت تا اطلاعات امنیتی زیادی را سرقت کند.

جیمز اتر، مدیر اداره مالیات بردرآمد بیان کرد: این هکر از اولین سرقت امنیتی در زمان های 3 و 13 سپتامبر مجددا توانست از سیستم مرکزی سرقت کند. اتر خاطر نشان کرد که این در حالی است که در ماه آگوست هیچ گزارشی مبنی بر سرقت نداشتیم.

وی در ادامه گفت: این هکر در ماه آگوست از اطلاعات هک شده هیچ استفاده ای نکرده بود.

سرویس های امنیتی تا دهم اکتبر هیچ گونه اطلاعی از این سرقت نداشتند بنابراین هکر زمان کافی داشت تا اطلاعات شخصی 3.6 میلیون مالیات دهنده را خارج کند.

نیکی هالی شهردار ایالت کارولینای جنوبی در کنفرانس خبری اذعان کرد: گزارش ارائه شده بیانگر تعداد بالای اطلاعات هک شده است. ما در حال انجام اقدامات سریعی هستیم تا از اطلاعات مالیات دهندگان محافظت  کنیم.

این در حالی است که 16000 کارت اعتباری هیچ گونه امنیتی ندارند.

آشلی رینولدز، ساکن ایالت کارولینا گفت: مردم از خوف این سرقت امنیتی بیمار شده اند و شب ها خواب ندارند. ثبت دوباره اطلاعات آماری ممکن است سال ها به طول انجامد.

قرار است یک کمیته بین المللی رسیدگی به جرائم شکل گیرد تا میزان سرقت امنیتی را برآورد کند.

بازرسان سعی دارند بفهمند که آیا اطلاعات به طور حتم هک شده اند و یا مالیات دهندگان برای منافع خود وجهی به هکر پرداخت کرده اند تا اطلاعات آنها را سرقت کند.

در حالیکه سرویس امنیتی در تاریخ 10 اکتبر از این موضوع مطلع شده بود، اما مقامات ایالتی روز جمعه این سرقت را افشا کردند و مردم  به دلیل محرمانه نگه داشتن این خبر از سوی مقامات امنیتی، خشمگین شدند.  

اگر چه این هک بزرگترین سرقت در تاریخ آمریکا به شمار می آید اما نخستین آنها نبود.

در تاریخ 30 مارس 2012 حدود نهصد هزار شماره امنیتی از سیستم اداره خدمات درمانی ایالت یوتا به سرقت رفت.

در آگوست 2011 گروهی از هکرها 43000 شماره امنیتی کارکنان و دانشجویان یکی از دانشگاه های این کشور را از طریق گوگل سرقت کردند.

در حال حاضر افرادی که اطلاعات آنها به سرقت رفته به شدت نگران امنیت اطلاعات خود در پایگاه داده ها هستند.

برچسب ها: هکر ، آمریکا ، اطالاعات ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار