كارشناس مناطق نمونه گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: 700 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی و تكمیل منطقه نمونه گردشگری غار سراب باباحیدر در شهرستان فارسان نیاز است.

 
جواد عبداللهی افزود: منطقه نمونه گردشگری غار سراب باباحیدر یكی از مناطق نمونه گردشگری استان چهارمحال و بختیاری و مصوبه سفر دوم رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان است.
وی گفت: اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، با فراهم كردن زیرساخت های مورد نیاز نظیر: آب، برق، راه ارتباطی و پوشش ارتباطی رادیو و تلویزیون، امكانات مورد نیاز، برای سرمایه گذاری و رونق بیشتر این منطقه را فراهم كرده است.
 
عبداللهی خاطرنشان کرد: منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر در زمینی به مساحت 26.5 هكتار واقع در شهرستان فارسان، در كارگروه گردشگری استان تصویب شده و بر اساس كار كارشناسی، تعداد گردشگران ورودی به این منطقه نمونه گردشگری، در افق برنامه 550 نفر است.

كارشناس مناطق نمونه گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح باید به ترتیب به تصویب كارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان و شورای عالی شهرسازی و معماری كشور برسد و عملیات اجرایی آن پس از دریافت پروانه ساخت آغاز می شود.

وی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده تكمیل این طرح، زمینه اشتغال 122 نفر به صورت مستقیم و 387 نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم می كند.
عبدالهی، با بیان زمینه های موجود برای سرمایه گذاری در این طرح گردشگری، تصریح كرد: احداث هتل، مهمانسرا، رستوران، مجتمع تفریحی و فضای سبز و كمپ گردشگری، از فرصت های سرمایه گذرای در این منطقه است. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.