انجمن های علمی در مسیر جهاد علمی کار می کنند و ویژگی بارز آن ها گروهی کار کردن است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران ؛جلیل دارا مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری  امروز طی سخنرانی در افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی حرکت که در سالنمای همایش های بین المللی وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: یکی از بحث های امروز کشور ها پیشرفت علم است که البته دغدغه پیشرفت علم جزء امور مهم کشور محسوب می شود و چنانچه با توجه به نام گذاری امسال جایگاه ویژه ای در حوزه علم باز شده که در حال فعالیت هستیم.

وی افزود: هم اکنون شاهد هستیم که در حوزه اقتصاد مقاومتی تلاش های زیادی صورت گرفته  چنان چه انجمن های علمی به عنوان یکی از نهاد های دانشجویی، چندین سال است که تصویب شده و هر ساله شاهد رشد این نهاد در کشور هستیم.

دارا تصریح کرد: انجمن های علمی در مسیر جهاد علمی کار می کنند و ویژگی بارز آن تیمی و گروهی کار کردن است و خوشحال هستیم که اکنون این فضا فراهم شده است.

راه اندازی سامانه دریافت ابداعات و افتخارات انجمن های علمی دانشجویی

دارا در ادامه گفت: هم اکنون 5 هزار و 400 انجمن علمی در کشور وجود دارد که نسبت به سال قبل 1300 انجمن علمی اضافه شده است.

وی افزود: 20 هزار و 500 اثر به دبیر خانه پنجمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده که از 80 دانشگاه کشور پژوهشگران آثار خود را ارسال کرده اند.

دارا تصریح کرد: امسال شاهد رشد 30 درصدی آثار ارسال شده به دبیر خانه بودیم که 908 اثر از 28 هزار اثر به مرحله ملی راه یافته و 158 آثار نیز به عنوان آثار برگزیده معرفی شده اند.

وی خاطر نشان کرد: سامانه دریافت ابداعات و افتخارات در مجموعه علمی جهت ثبت اختراعات و ابداعات راه اندازی  می شود که این امر یکی از وظایف اصلی انجمن های علمی محسوب می شود./ع2
برچسب ها: انجمن ، علمی ، جهاد ، ابداع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.