اولين كنگره بين المللي مراقبت‌هاي خاص در دندانپزشكي توسط دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با هدف توانمند سازي دندانپزشكان و بالا بردن سطح سلامت جامعه در مشهد برگزار مي شود.


به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛‌ به نقل از وبدا، دبير علمي اين كنگره در نشست خبري اولين كنگره بين المللي مراقبت‌هاي خاص در دندانپزشكي اظهار داشت: موضوع اين كنگره يكي از ضرورت هاي علمي در دندانپزشكي است.

دكتر عباس جوادزاده بلوري با بيان اينكه بسياري از افراد مبتلا به بيماري‌هاي خاص براي درمان‌هاي دندانپزشكي خود سرگردان مي‌شوند، تصريح كرد: در اين كنگره سعي شده است كه مشكلات بيماران خاص كه نياز به درمان‌هاي دندانپزشكي دارند مورد بحث و بررسي قرار بگيرد.

دبير علمي كنگره بين المللي مراقبت‌هاي خاص در دندانپزشكي، آموزش درمان دندانپزشكي بيماران خاص در دانشكده ها را يك ضرورت عنوان كرد و ادامه داد: اين كنگره با توجه به نياز سنجي انجام شده در يبن دندانپزشكان طراحي شده است زيرا بسياري از بيماران داراي بيماري هاي خاص به دندانپزشكان مراجعه مي كنند و دندانپزشكان اين افراد را به مراكز ديگر ارجاع مي دهند.

دكتر جوادزاده بلوري انجام دادن اصلاحات در روش‌هاي درماني را يكي از مزاياي برگزاري اين همايش دانست و خاطرنشان كرد: در واقع اين شرايط در اين همايش براي اين مهيا شده است كه بتوان به امور بيماران بهتر رسيدگي كرد و درمان كاملتري براي بيماران خاص انجام داد و از اين جهات يك همايش كاملا علمي است.

همچنين در ادامه رئيس مركز تحقيقات بيماري‌هاي دهان و فك و صورت با اشاره به اهداف برگزاري اين كنگره اظهار داشت: يكي از اهداف اصلي اين كنگره ايجاد تعامل بين پزشكان متخصص و دندانپزشكان در راستاي بالاتر بردن سطح سلامت جامعه است.

دكتر زهرا دلاوريان با بيان اينكه دندانپزشكان بايد براي تمامي افراد مراجعه کننده به آنها احتياطات خاص را در نظر بگيرند، تصريح كرد: ولي بايد تمهيدات خاصي براي بيماراني كه ابتلاي آنها به بيماري هاي خاص علني شده است در نظر گرفته شود تا اين افراد دچار آسيب‌هاي ديگر نشوند.

رئيس مركز تحقيقات بيماري‌هاي دهان و فك و صورت با اشاره به برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در اين كنگره خاطرنشان كرد: در اين كنگره چند پانل مختلف از جمله پانل ارائه مقالات، خطاهاي درماني، بيماري‌هاي سيستميك از جمله گوارش، ديابت، عفوني، زنان، روماتولوژي، نورولوژي ودرد ، تشخيص زود هنگام وديگر مقوله‌هايي از اين دست در برنامه جاي گرفته است.

گفتنی است: اين كنگره بين المللي در تاريخ 8 تا 12 آبان ماه سال جاري در هتل پرديسان مشهد به مدت 3 روز برگزار مي‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار