رئیس مجلس شورای اسلامی جامعه فاقد روحیه حماسه و شهادت را جامعه‌ای مرده خواند و گفت: نحوه شهادت شهید حسین فهمیده هیبت و شجاعتی بزرگ به ایران داد که هیمنه دشمن را از بین برد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی در یادواره شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور در شهر کرج گفت: مقوله یادآوری یاد شهدا ثمرات گهرباری برای کشور دارد به خصوص در این شرایط عزیزانی که می‌خواهند راه بسیجیان و شهدا را طی کنند به این گونه محافل نیاز دارند تا در آن یادی از شهدا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده افزود: این شهید نقش تاثیرگذاری بر جامعه ایران داشت به خصوص سن و سال و نحوه شهادت او اثرات بسیاری بر ملت ایران داشت که به کشور هیبت و شجاعتی عظیم داد و هیمنه دشمن را از بین برد.

وی با بیان این که صحنه‌ای که شهید فهمیده آفرید در ذهن ملت ایران بسیار تاثیرگذار بود، تصریح کرد: شهادت این نوجوان شهادتی معمولی نبود بلکه نحوه شهادت او نشان می‌داد با بصیرت در مسیری مشخص گام برداشته و به هدفی متعالی شتابان حرکت می‌کند که این فهم و شعور بسیار نادر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر این که شهید فهمیده رهبر ما بود تاکید کرد: این جمله تعارف آمیز نبود بلکه حقیقتی بود که امام امت آن را بیان کرد.

وی حرکت شهید فهمیده را در شأن رهبری جامعه خواند و افزود: شهادت شهید فهمیده نشان می‌دهد انسان در سنین پایین هم می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد و این درس در سالروز شهادت وی آموختنی است.

لاریجانی با بیان این که همه ما توانمندی‌هایی برای تاثیرگذاری در جامعه داریم، یادآور شد: شهید فهمیده راه خود را به درستی انتخاب و طی کرد که در انتها جایگاه رهبری به خود گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کنونی کشورهای دنیا تاکید کرد: با نگاه به نوع و حرف کشورهای غربی این چنین درک می‌کنیم که آنها نسبت به انقلاب اسلامی ایران بهت و هراس دارند.

وی درباره علت این بهت و هراس‌ها گفت: یکی از علت‌های این بهت‌ها این است که ملت ایران ۳۴ سال در مقابل رفتارهای دیکتاتورمآبانه غرب ایستاد و شگردهای شوم آنها را از بین برد.

لاریجانی درباره هراس کشورهای غربی از ایران افزود: مساله آنها این است که چرا ملت ایران نمی‌گذارد کشورهای غربی طرح جدیدی در جهت اهداف استعمارگرانه آنها در منطقه پیاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی نگرانی کشورهای غربی را ناشی از بیداری ملت عراق و افغانستان از سوی ایران خواند و تصریح کرد: بیداری این ملت‌ها باعث شد تا آنها در مقابل سلطه‌گری‌های آمریکا بایستند و در نهایت آنها را از خاک کشور خود بیرون کنند.

وی ناراحتی دیگر غرب را از بیداری اسلامی در منطقه خواند و تاکید کرد: ایران اسلامی پدیدآورنده این بیداری در منطقه بود. عاملی که باعث شد گروه کوچکی چون حزب‌الله لبنان ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کند.

وی بیداری اسلامی منطقه را عامل ناراحتی کشورهای غربی خواند و یادآور شد: کشورهای غربی حامی طاغوت‌های منطقه بودند و امروز از شکست آنها و شکست نقشه خود در منطقه بسیار ناراحت هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی هدف غرب از ایجاد مشکلات در منطقه را راه‌اندازی سلطه استعماری جدید خواند و توضیح داد: امروز نوجوانان ایران اسلامی راه خود را شناخته‌اند و می‌دانند دشمن آنها چه کسی است؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز غرب از این که شما ملت بزرگوار راه آنها را سد کرده‌اید بغض کرده‌اند و دلیل ترس آنها و عمل کردن به تهدیدها این است که از مردم ایران می‌ترسند.

وی با اشاره به توانمندی و اقتدار ایران اسلامی گفت: امروز ترس کشورهای غربی موشک‌ها و سلاح‌های پیشرفته ایران نیست بلکه از روحیه مجاهدت ملت ایران است چرا که آنها می‌دانند اگر سنگی به سوی ایران بیندازند ملت ایران آنها را رها نمی‌کنند.

لاريجاني با یادآوری پیشرفت‌های مادی جوامع غربی تصریح کرد: کشورهای غربی براساس این پیشرفت‌ها برای خود جایگاه رهبری دنیا را قائل هستند اما در این میان از یک عنصر اساسی برخوردار نیستند و آن روحیه حماسی است.

وی با یادآوری جملاتی از شهید مطهری مبنی بر این که جامعه فاقد روحیه حماسه و شهادت جامعه‌ای مرده است تاکید کرد: زنده بودن جامعه وابسته به روحیه شهادت و حماسه است که امروز کشورهای غربی این روحیه را ندارند و راهی برای پیدا کردن روحیه حماسی پیدا نکرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز جامعه غرب از خلأ معنویت رنج می‌برد، یادآور شد: افسردگی واقعی مردم غرب به دلیل خلأ معنویت و هویت است چرا که آنها در جامعه خود روحیه شهادت را ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا وقتی که مقوله شهادت در بین جامعه‌ ایران باشد ملت سرافراز است و این گوهری است که امام امت (ره) برای ما به یادگار گذاشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را نشان دهنده روحیه بزرگ دانش‌آموزان و نوجوانان کشور خواند و افزود: تا وقتی کشور این ملکات روحی را داشته باشد کشورهای غربی از آن هراسانند و بدون شک برگزاری چنین محافلی عامل بیداری ملت ما است تا از این طریق راه درست را پیدا کنیم.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار