جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در سال 90 موفق شديم 73 نقطه از ايران اسلامي را مهياي اين مراسم كنيم و امروز در سال 91 اين ظرفيت به 100 نقطه رسيده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، نشست خبري سردار فضلي به منظور تشريح نمايش ميداني "بازسازي واقعه غدير در 100 نقطه از كشور"، صبح امروز در مركز بسيج صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.

سردار فضلي در اين كنفرانس خبري ضمن عرض تبريك دهه مبارك امامت و ولايت عيد غديرخم گفت: بازسازي واقعه بي نظير، بي بديل و سرنوشت‌ساز غديرخم به عنوان بزرگترين نمايش بسيجيان براي نخستين بار در سال 89 در شهر قم و كوه خضر پيامبر گرامي اسلام برگزار شد.

وي افزود: امروز ديگر شهرها و استان‌ها نيز براي برگزاري اين مراسم باشكوه اعلام آمادگي كرده‌اند و بايد تمامي سازو كارها فراهم شود.

سردار فضلي تصريح كرد: به لطف خدا در سال 90 موفق شديم 73 نقطه از ايران اسلامي را مهياي اين مراسم كنيم و امروز در سال 91 اين ظرفيت به 100 نقطه رسيده است و همه عزيزان امت اعم از شيعه و سني استقبال خوبي را از بازسازي غدير خم به عمل آورده‌اند.

سردار فضلي با بيان اين‌كه در سال 91 با آمادگي همه جانبه و با حمايت و كمك همه عزيزان، آماده برگزاري اين مراسم در 100 نقطه كشور هستيم، افزود: اميدواريم اين كار به مقصد الهي و واقعي خود برسد.

در ادامه اين نشست خبري، سردار سليماني دبير قرارگاه مركزي راهيان نور در تشريح اقدامات سازمان بسيج براي بازسازي واقعه غدير خم گفت: بحث بازسازي واقعه غدير خم اولين بار است كه در تاريخ جهان اسلام رخ داده و قطعا منشا و مبدا اين حركت‌ها، نگاه شهدا بوده است.

وي از راه اندازي پايگاه اينترنتي غدير خبر داد و گفت: همه مي‌توانند از ظرفيت اين فضا و مكاني كه به وجود آمده بهره‌مند شوند.

وي هم چنين تصريح كرد: واقعه غدير خم به صورت هنرمندانه در صحنه عمل و ميدان به تصوير كشيده خواهد شد. ان شالله به جايي برسيم كه در سال آتي به دو برابر ظرفيت موجود برسيم.

وي مكان برگزاري بازسازي واقعه غدير در تهران را جاده قديم لشگرك معرفي كرد و افزود: اين كار داوطلبانه بوده و حضور در آن اجباري نبوده و نيست هر چند كه سه ناحيه از تهران، اعلام آمادگي كرده‌اند ولي متولي آن ناحيه شمال است.

در ادامه اين نشست خبري علي اصغر جعفري، رئيس بسيج صدا و سيما درباره فعاليت‌هاي اين نيرو براي بازسازي واقعه غدير تصريح كرد: ضرورت دارد كه به خواست مردم و علاقه‌مندان پاسخ دهيم، به همين دليل به بسيج صدا و سيما مأموريت داده شده تا در خدمت سروران عزيز باشيم.

وي اطلاع رساني و پخش تيزر را از كارهاي بسيج سازمان صدا و سيما در اين زمينه برشمرد.

جعفري از پخش مستند 50دقيقه‌اي درباره واقعه غدير در يكي از شبكه‌هاي سيما خبر داد و گفت: البته تلاش خواهيم كرد كه پخش زنده يك نقطه از صد نقطه كشور را در دستور كار قرار دهيم تا به فرم مطلوب برسيم، هر چند كه تاكيد مي‌كنم گزيده‌هايي از بازسازي غدير خم را در تهران، خمين، اصفهان و بهبهان در استان خوزستان پخش خواهيم كرد.

وي در پايان با بيان اين كه رسانه كاملا در خدمت اين حركت ارزشمند است، خاطرنشان كرد: همگي ما مشاركت خوبي را در اين امر داشته‌ايم و خود سازمان نيز برنامه‌هاي متعددي را براي روز غدير خم پيش بيني كرده است. ان‌شاءالله در آينده نزديك شاهد حجم بالايي از برگزاري اين‌گونه مراسم‌ داشته باشيم.

گفتني است در پايان اين نشست خبري، كليپي از عملكرد بسيج در بازسازي واقعه غدير خم در طول دو سال گذشته پخش شد.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: سردار فضلی ، بسیج ، غدیر خم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار