الحيات نوشت رئيس جمهور ايران تا چند روز ديگر براي شرکت در همايش بين المللي "مبارزه با تروريسم" راهي بغداد مي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه لندني در پايگاه اينترنتي امروز خود در گزارشي به قلم علي السراي از بغداد نوشت: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران قصد دارد براي شرکت در همايش بين المللي مبارزه با تروريسم که اوايل ماه نوامبر برگزار مي شود، به بغداد سفر کند. منابع آگاه در اين باره گفتند وي به منظور امضاي توافقنامه هاي امنيتي و اقتصادي بين دو کشور و نيز بررسي تحولات پرونده سوريه با مقامات عراقي تشکيل جلسه خواهد داد.
پيش از اين، "حسن دانايي فر" سفير ايران در بغداد از اين سفر خبر داده بود اما زمان آن را مشخص نکرده بود. اين در حالي است که برخي خبرگزاري ها به نقل از منابع مختلف نوشتند احمدي نژاد تا چند روز ديگر براي حضور در همايش بين المللي مبارزه با تروريسم که بغداد ميزباني آن را برعهده دارد، به روساي جمهور پاکستان و افغانستان ملحق مي شود.
تهران در ماه دسامبر گذشته ميزبان نخستين دور اين همايش بود و در آن مقامات بيش از شصت کشور و نيز موسسات بين المللي حضور يافتند.
پيش بيني مي شود پرونده سوريه در صدر دستور کاري همايش "مبارزه با تروريسم" قرار گيرد. سياستمداران عراقي مي گويند برحل مسالمت آميز بحران اين کشور ادامه خواهند داد؛ اين درحالي است که دولت عراق بار ديگر طرح خود را درمورد اوضاع سوريه يادآوري خواهد کرد.
در اين همايش همچنين راههاي همکاري بين کشورهاي عضو در زمينه مبارزه با تروريسم به بحث و بررسي گذاشته مي شود. منابع عراقي در همين خصوص گفتند اين همايش به قربانيان خشونت اداي احترام خواهد کرد.
احمدي نژاد در حاشيه اين همايش براي رسيدن به تفاهم درخصوص امضاي توافقنامه امنيتي بين دو کشور و نيز گفت و گوي مفصل درمورد چشم انداز بحران سوريه دو نشست با جلال طالباني و نوري المالکي رئيس جمهور و نخست وزير عراق برگزار مي کند. منابع عراقي به خبرنگار اين روزنامه ابلاغ کردند رئيس جمهور ايران درصدد امضاي توافقنامه اقتصادي است.
جمهوري اسلامي ايران در سال 2011 دستکم 28 هزار اتومبيل سواري را به ارزش 200 ميليون دلار به عراق صادر کرده است. عراق رتبه نخست را در فهرست کشورهاي وارد کننده از ايران دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار