در پي برگزاري مراسم سالگرد جنگ جهاني دوم در يونان و به دنبال رژه نيروهاي نظامي اين کشور، شماري از معترضان برنامه رياضت اقتصادي دولت، در اعتراض به اين قوانين و مقررات تظاهراتي خشونت بار را در خيابانهاي تسالونيکي برپا کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، همزمان با برگزاري رژه نظاميان يوناني مقابل کارولوس پاپولياس، رئيس جمهور اين کشور، تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هاي مختلف به اعلام خشم و انزجار خود از سياستهاي رياضت اقتصادي دولت پرداخته و در مخالفت با اين سياستها شعار دادند.
نيروهاي پليس ضد شورش نيز در برابر معترضان صف کشيده و در صدد کنترل اوضاع برآمدند، اما معترضان با سر دادن شعار "نان، تحصيل، آزادي! ديکتاتوري نظامي در 1973 به پايان نرسيد" اقدام به شورش نمودند. با مقابله پليس ضد شورش در برابر معترضان و استفاده از باتون براي متفرق نمودن جمعيت، اين تظاهرات اعتراضي رنگ خشونت به خود گرفت. معترضان نيز فرياد زنان، نيروهاي پليس را "هو" کرده و آنها را هل مي دادند.
شماري از اين جمعيت معترض به بحث و مشاجره با نظامياني پرداختند که با قرار دادن نرده هاي آهنين در کنار يکديگر مسير دسترسي به ميدان و محل ساختمان پارلمان کشور را مسدود کرده بودند.
شهروندان معترض نيز رو به نيروهاي پليس فرياد مي زدند: اين عملي تروريستي است.
ماريلنا، يکي از شهروندان شرکت کننده در اين تظاهرات در اين باره گفت: اين درست نيست که با پسرم به اينجا بياييم و شاهد چنين صحنه هايي باشيم و يا ديگر کودکان را در اينجا ببينيم. درست نيست که پسر ده ساله ام در کنار من باشد و اينهمه پليس و نيروهاي ويژه را در اينجا شاهد باشد. به چه دليل؟ براي چه؟ ما همگي شهروندان اين کشور هستيم.
در ادامه اين گزارش، تصاويري از دانشجويان در حال رژه مقابل ساختمان پارلمان و در حضور کنستانتينوس آروانيتوپولوس، وزير آموزش و پرورش به همراه ديگر مقامات يوناني پخش شد.
گايا چاتزي، يکي از شهروندان آتني شرکت کننده در اين تظاهرات در اينباره گفت: متأسفانه، اين اقدام نااميدي فراواني را باعث شد. اينهمه نيروي پليس در اينجا بابت هيچ.
ماري انجلي، ديگر شهروند آتني نيز درباره حضور نيروهاي پليس گفت: با تمام اتفاقاتي که در حال وقوع است، اگر چيز ديگري نباشد، پليس بايد حضور داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار