مدیرعامل آبفای اردبیل گفت: برج آبگیر شناور با حجم 10 تن آب تصفیه شده تا پایان امسال از طرف شرکت آب منطقه‌ای احداث شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عبدالحسین حسن‌زاده با اشاره به تغییرات فصلی رنگ و بوی آب مصرفی در اردبیل افزود: علت این تغییرات در وهله اول رقوم برداشت سد از نقطه صفر است در حالی که باید این برداشت از بالادست انجام گیرد.

وی گفت: زمانی که آب پشت سد ذخیره می‌شود و فقدان آن در تابستان به دلیل مصارف کشاورزی پایین می‌آید مواد معلق در لایه‌های زیرین و همچنین گرمای هوا بر رنگ و مزه و بوی آب شرب اردبیل تاثیر می‌گذارد.

حسن زاده افزود: در تابستان با این مشکل اساسی روبه‌رو هستیم به طوری که با برگزاری جلسات مستمر سعی داریم این مشکل را برطرف کنیم.

وی راهکار اول را تغییر از نقطه رقوم و برداشت آب شرب اردبیل اعلام کرد و گفت: در این زمینه قرار است برج آبگیر شناور با حجم 10 تن آب تصفیه شده تا پایان امسال از طرف شرکت آب منطقه‌ای احداث شود و همچنین آب منطقه‌ای متولی است تا رقوم برداشت را تغییر دهد.

حسن‌زادهافزود: ما تا پایان سال دو کار ضروری را بایددر شبکه یامچی انجام دهیم که یکی از این اقدامات برداشت از رقوم بالادست است و حداکثر تا پایان امسال این کار عملیاتی می‌شود که این خود 30 درصد بر رنگ و مزه بهبود یافته آب تاثیر می‌گذارد.

مدیرعامل آبفای اردبیل همچنین گفت: تا 1.5 سال آینده نیز با سرمایه‌گذاری 9 میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو که شخص وزیر نیز بر تامین آب شرب اردبیل تاکید دارد بقیه مشکلات برطرف می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به آزمایشات انجام شده و نظارت عالیه دانشگاه علوم پزشکی مشکلی از لحاظ سلامت آب اردبیل نداریم و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر از آن استفاده کنند./س 

برچسب ها: اردبیل ، برج ، آبگیر ، شناور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.