سومین مانور پدافند غیرعامل با رویكرد پایش آلودگی در بخش كشاورزی، در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

این مانور، با همكاری 52 شركت خدمات فنی، مهندسی و 11كلینیك گیاه پزشكی استان چهارمحال و بختیاری و با حضور 85 كارشناس این حوزه در ساختمان مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادكشاورزی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

فرمانده میدانی مانور پدافند غیرعامل بخش كشاورزی، درحاشیه برگزاری این مانور گفت: ارتقای سطح دانش و آگاهی كارشناسان كشاورزی، در شناسایی و پایش بیماری و آفات، مقابله با عوامل بحران زا، واكنش سریع درمواقع بحرانی و آشنایی با مسایل و مشكلات بخش كشاورزی، از عمده اهداف برگزاری این مانور است.

طهمورث فتاحی افزود: دراین مانور، مناطق آلوده به آفت زنگ سیاه گندم در این استان، شناسایی و برنامه ریزی های مناسب، برای مقابله با آن و سمپاشی مناطق آلوده انجام می شود .
وی خاطر نشان کرد: زنگ سیاه گندم، آفتی است كه در مزارع مرطوب و خنك به سرعت منتشر می شود و باعث ایجاد خسارات كیفی و كمی در تولید محصولات گندم می شود .

فتاحی، با بیان اینكه تاكنون موردی از این آفت در مزارع استان چهارمحال و بختیاری، گزارش نشده، تصریح كرد: راهكار مؤثر مبارزه با این آفت، ریشه كن كردن آن در مرحله نخست است و این مانور، گامی بلند در افزایش آمادگی كارشناسان و كشاورزان این استان در صورت انتشار و شیوع این بیماری است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.