مانور سراسری پدافند غیرعامل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با رویکرد پایش آلودگی احتمالی محیط‌های کشاورزی و همکاری شرکت‌های فنی و مهندسی و کلینیک‌های گیاه پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان ؛پدافند غیرعامل یکی از ابزارهای مهم برای مبارزه با دشمن در جنگ‌های غیرفیزیکی است و سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان علاوه بر اینکه یکی از مجریان مانور پدافند غیرعامل است، مسئولیت منطقه 2 پدافند غیرعامل کشور که شامل 10 استان می‌شود را نیز به عهده دارد.

رئیس نظام مهندسی کشاورزی خوزستان و مسئول منطقه 2 پدافند غیرعامل کشور هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی میزان آمادگی بخش خصوصی در حوزه پدافند غیرعامل و شناسایی و تشخیص عوامل بحران‌زا در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: پدافند غیرعامل به ویژه در بخش امنیت مواد غذایی و مواردی که می‌تواند این بخش را تحت الشعاع قرار دهد نقش مهمی دارد.

فتح‌الله ابوعلی افزود: در هر استان، 10 شرکت فنی مهندسی در حوزه کشاورزی پس از کسب آموزش‌های لازم به اجرای عملیات میدانی در زمینه پدافند غیرعامل اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: در این مانور به بررسی دو سناریوی آلودگی مزارع گندم و آلودگی باغ‌ها و نخیلات با هدف پایش محیط‌های کشاورزی برای کشف آفات و بیماری پرداخته شد.

مانور سراسری پدافند غیرعامل برای نخستین بار توسط بخش خصوصی به اجرا در آمد./س
برچسب ها: مانور ، پدافند ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.