اوضاع اقتصادی آمریکا به دلیل وضعیت فوق العاده در برخی از مناطق این کشور و تعطیلی بورس راکد شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، طوفان سندی بزرگترین طوفان ایالات متحده تا کنون است که حدود 50 میلیون نفر در معرض آن قرار دارند. این طوفان تا کنون 66 نفر را کشته و پیش بینی می شود که تا روز سه شنبه به سواحل شرقی نیز برسد.

نیویورک و سایر شهرهای آمریکا سیستم های حمل و نقلی خود را تعطیل کرده اند و مدرسه ها نیز بسته شده اند. دولت نیز برخی مناطق مسکونی را که در معرض طوفان هستند تخلیه کرده است.

تمام بازارهای بورس آمریکا روز دوشنبه تعطیل است و احتمالا روز سه شنبه نیز تعطیل شوند.

متصدی بورس اوراق بهادار نیویورک اواخر روز یکشنبه اعلام کرد: بازار بورس با اوضاع وخیمی مواجه شده و در تلاش هستیم که این اوضاع را بهبود دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد که به دلیل تعطیلی بورس سعی داریم سهام شرکت ها و قیمت ها را به صورت الکترونیکی کنترل کنیم.

کارشناسان معتقد هستند که شرایط موجود، بحران اقتصادی  آمریکا و بدهی این کشور را تشدید می کند و اگر دولتمردان نتوانند اوضاع را کنترل کنند باعث افزایش خشم مردم نسبت به آنها می شود.

بازار معاملات نیز از یک طرف به دلیل تعطیلی بورس و از طرف دیگر به دلیل کاهش خرید و فروش و معاملات شرکت ها راکد است. حتی برخی از مردم هیچ گونه کالای اساسی را خریداری نمی کنند.

این طوفان نامزدهای انتخاباتی آمریکا را نیز بی نصیب نگذاشت چرا که ممکن است در زمان انتخابات مشکلاتی ایجاد شود و یا نظر مردم نسبت به نامزدهایشان تغییر کند؛ به خصوص اوباما که مشکلات موجود در دوره ریاست جمهوری او رخ داده است.

برچسب ها: آمریکا ، کساد ، سندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار