يک وکيل پايه يک دادگستري گفت: با استناد به ماده 1 قانون تشديد مجازات مرتکبين اختلاس، ارتشا و کلاهبرداري حکم محکوميت آن‌ها از سه ماه تا دو سال حبس و يا جريمه نقدي معادل دو برابر مال به‌دست آمده، علاوه بر رد مال محکوم‌به کنند.

محمدرضا کاظمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به شيوع فروش سکه‌هاي تقلب با افزايش قيمت سکه اظهار داشت: با استناد به ماده1قانون تشديد مجازات مرتکبين اختلاس، ارتشا و کلاهبرداري حکم محکوميت آن‌ها از سه ماه تا دو سال حبس و يا جريمه نقدي معادل دو برابر مال به‌دست آمده، علاوه بر رد مال محکوم‌به کنند.

اين وکيل پايه يک دادگستري افزود: شخصي که خود را به عنوان مالک واقعي يک سکه واقعي بهار آزادي معرفي مي‌کند و با قصد متقلبانه به فروش آن اقدام مي‌کند و در نهايت با دريافت وجه از طرف مقابل به اهداف شوم خود دست مي‌يابند.

وي با بيان اينکه هرسه عنصر مادي، معنوي، قانوني در جرم فروش سکه‌هاي تقلبي قرار دارد گفت: اين جرم علاوه بر مصاديق قانون تشديد مرتکبين ارتشا و کلاهبرداي بودن، از مصاديق جعل هم که نوعي جعل مسکوکات دولتي است، به شمار مي‌آيد.

اين وکيل پايه يک دادگستري در پايان خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابير بانک مرکزي جهت پيشگيري از فروش سکه‌هاي تقلبي، اطلاع رساني و آگاهي‌دهي به عموم مردم و نظارت بر عملکرد نهادها مي‌تواند از گسترش و شيوع اين نوع کلاهبرداري جلوگيري شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار