استاندار سیستان و بلوچستان تصریح كرد: مرزبانی و آب منطقه ای برای عدم بهره برداری از منابع آبی مرزی استان باید به مردم و بخصوص مرزنشینان و مسوولان پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،  مهندس حاتم ناروئی در جمع معتمدان و ریش سفیدان طوایف شهرستان سراوان اظهار داشت: با وجود منابع آبی زیر زمینی و سطحی در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان متاسفانه تاكنون اقدام اساسی برای بهره برداری بهینه از این منابع و توسعه كشاورزی منطقه انجام نشده است.

وی تصریح كرد: این در حالی است كه به سبب بهره برداری نكردن از منابع آبی مرزی به ناچار افزون بر هزار روستا با تانكر آبرسانی می شود.

وی بیان كرد: كشورهای همسایه با كمك برخی كشورهای خاور دور از این منابع برداشت و استفاده بهینه می كنند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانی و شركت سهامی آب منطقه ای استان باید پاسخ دهند كه در چند سال گذشته چرا از این منابع استفاده نشده است.

وی افزود: چنانچه مرزبانی محدودیت ایجاد كرده و یا آب منطقه ای اقدام لازم برای بهره برداری از منابع آبی انجام نداده باید پاسخگو باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر اولویتهای كاری خود گفت: 'فرهنگ، وحدت و امنیت' نخستین هدف و اولویت كاری مدیریت ارشد استان است و در این خصوص انتظار داریم مسوولان و عموم مردم برای رسیدن به این اهداف بیش از پیش تلاش كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.