کودکان با توجه به شرایط سنی خود بیشتر یادگیری خود را از طریق مشاهده کسب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک روان‌شناس گفت:زمانی که کودک در رده سنی 4 تا 5 سالگی قرار دارد حس مالکیت درونی خود را کاملاً نشان می‌دهد، به گونه‌ای که می‌گوید بابای من و مامان من، اسباب‌بازی من و از این طریق حق مالکیت خود را استقرار می‌بخشد.

مصائبی با بیان اینکه اگر این اتفاق در سنین بالای 5 سال اتفاق بیافتد از طریق آموزش در فرد ایجاد شده است،افزود: اگر افراد بالای 5 سال حس مالکیت خاص را داشته باشند این حس به عادت تبدیل شده و فرد این رفتار را با مشاهده در والدین و اطرافیان خود به اجرا می‌گذارد.

وی تصریح کرد: کودکان همیشه در مرحله رشد تحولی قرار دارند و لحظه به لحظه شخصیت‌شان تغییر می‌یابد، اما بیشتر رفتارهای منعکس کننده آنها منوط به تربیت خانوادگی‌شان می‌شود و زمانی که سن آنها از کودکی به نوجوانی و جوانی پاگذاشت و رفتارهای نامناسبی از خود نشان دادند جزء افراد در معرض خطر و یا افرادی که اختلال آزارگری دارند به شمار می‌آیند.

این روانشناس با بیان اینکه والدین باید همیشه در کنار فرزندان خود باشند، خاطرنشان کرد: والدین باید به شکلی با کودک خود همگام و همراه باشند که ضمن حمایت از آنها باید و نبایدهای زندگی را به آنها به صورت غیرمستقیم انتقال دهند./س

برچسب ها: یادگیری ، کودکان ، مشاهده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.