استاندار اردبیل با بیان واگذاری كشت و صنعت و دامپروری مغان به بخش خصوصی هدف از فروش این واحد را ایجاد واحدهای دیگر و نیز اجرای طرحهای آبی و كشاورزی عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اكبر نیكزاد افزود: ارزش ریالی مجتمع كشت و صنعت مغان 12 هزار میلیارد ریال است كه با فروش آن چندین مجتمع كشت و صنعت در استان ایجاد می شود.

وی با اشاره به اجرای راه آهن اردبیل – میانه اجرای این طرح را مایه افتخار جامعه مهندسین كشور و استان اردبیل دانست و گفت: ابنیه و زیرساخت این طرح آماده شده و ظرف چند ماه آینده ریل گذاری بخشی از آن آغاز می شود.

استاندار اردبیل قابلیت های كشاورزی استان را یادآور شد و افزود: اراضی كشاورزی استان هشت هزار كیلومتر مربع بوده كه 33 درصد از این میزان اراضی زراعی آبی است.

وی گفت: با تكمیل سدهای در دست اجرا 194 هزار هكتار از اراضی استان نیز به اراضی كشت آبی تبدیل و با اضافه شدن 24 درصد دیگر ، اراضی آبی استان به 57 درصد افزایش می یابد.

نیکزاد از وجود قابلیت های بالای گردشگری از جمله آثار تاریخی و آب گرم های معدنی در استان خبر داد و افزود: دو هزار و 600 اثر تاریخی در استان شناسایی و یك هزار و 700 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

وی همچنین گفت: در شش ماهه اول امسال 9 میلیون گردشگر وارد استان اردبیل شده و از ظرفیت های گردشگری استان اردبیل بهره برده اند.

نیکزاد با بیان اینكه هنوز در شان و منزلت مردم و استان خدمات لازم ارائه نشده است ، افزود: شان و منزلت مردم به اندازه ای است كه ما باید به طور شبانه روزی تلاش كرده و امكانات لام برای آسایش مردم را تامین كنیم./س

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، و ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.