رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور دیگر تاب و توان ماجراجوئی‌های جدید را ندارد و بیشتر از آنکه به فکر سیاسی‌کاری باشیم باید مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علی لاریجانی در نشست با دانشجویان و در پاسخ به سئوالات آنها افزود: در انتخابات مجلس جبهه متحد اصولگرایی در لیست ارائه شده در قم اسمی از بنده نبرده و بنده به عنوان کاندیدای مستقل شرکت کرده بودم ولی پایبند آرمان جبهه متحد اصولگرائی بودم.

وی به انشقاق اصولگرایان در قالب دو فراکسیون در مجلس اشاره کرد و افزود: این کار عجیبی نیست که نسبت به آن حساس باشیم چرا که اختلاف نظرها طبیعی است و نباید اجازه دهیم این اختلاف‌نظرها به دشمنی‌ها تبدیل شود.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به سئوالی در خصوص زاویه پیدا کردن از خط و مرز ولایت گفت: بنده معتقدم اگر با معرفت در راه اسلام و آرمان‌های آن گام برداریم ولایت‌پذیری چیزی سخت و سنگین نیست بلکه عاشقانه می‌توان در این زمینه گام برداست.

لاریجانی افزود: با توجه به شناختی که از مقام معظم رهبری دارم یقین دارم که ایشان هیچ وقت به سران سه قوه و مسئولان ارشد دستوری نمی‌دهند و درصدد اعمال نظر خود نیستند ولی نمایندگان مجلس بنا به عشق و ارادتی که به مقام معظم رهبری دارند از رهنمودهای آن حضرت به عنوان اقدام آگاهانه استقبال می‌کنند.

وی گفت: در 34 سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام اقدامات و سکنات نظام ولایی در این کشور براساس صرفه و صلاح مردم و پیشبرد امور بوده و کمتر سراغ داریم که رهبری جامعه به دستور دادن عادت کرده باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص ادغام برخی از وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت ورزش و جوانان افزود: اینکه دولت بخواهد هدایت و نظارت کند و از سیستم دیوانی غلط پرهیز کند کار خوبی است اما اینکه در این اقدام مسئولیت‌ها به افراد توانمند واگذار شود باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: از 144 هزار میلیارد تومان بودجه کشور 101 هزار میلیارد تومان بودجه جاری بوده و رقم ناچیزی به اعتبارات عمرانی اختصاص یافته که دولت سعی می‌کند با کاهش تصدی‌گری‌ها هزینه خود را در این حوزه کاهش دهد.

وی به اقتدار مجلس و ابزارهای قانونی آن اشاره کرد و افزود: ما از طریق دیوان محاسبات و یا به شکل مستقیم می‌توانیم تخلفات و قصور و کوتاهی‌های مسئولان را گزارش و به مردم ارائه کنیم که در علنی برگزار شدن این حرکت‌ها و اقدامات باید این نکته را قبول کنیم که جلسات مجلس علنی برگزار شده و جای هیچگونه مخفی‌کاری نیز وجود ندارد.

رئیس قوه مقننه شیوه دوم را طرح موضوع در دادسرای دیوان محاسبات و رسیدگی به تخلفات اعلام کرد و گفت: در این زمینه احکامی نیز برای مجرمان صادر شده است که نسبت به اجرای آن مصمم هستیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، حل ، مشکلات ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.