جمعیت آفات برگخوار در کشت های پاییزه مازندران افزایش می یابد .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : معمولا هر سال در کشت های پاییزه جمعیت بیشتری از آفت های برگخوار را در اقلیم های مختلف استان مشاهده می کنیم .

ابطالی با اشاره به اینکه برای نخستین بار کشت خاصی در یک منطقه صورت گیرد با هجوم آفت همراه است افزود : این آفات که هم اکنون در مزارع کلزا و سبزیجات وجود دارند با مدیریت صحیح قابل کنترل هستند .

وی با بیان اینکه راهکارهای فراوانی در مورد مسائل گیاه پزشکی وجود دارد تصریح کرد کشاورزان نباید بدون مشاوره با کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم کشاورزی برای از بین بردن آفات استفاده کنند .

ابطالی گفت : آفات در سیکل زندگی خود که شامل تخم / لارو / شفیره و حشره کامل است تنها در سنین اولیه نسبت به حشره کش ها حساس هستند .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت : امروز در دنیا چیزی به نام ریشه کنی آفات وجود ندارد و تلاش می کنیم . با مدیریت تلفیقی جمعیت آفات را به زیر زیان اقتصادی کاهش دهیم یعنی آفات حضور داشته باشند اما خسارت اقتصادی وارد نکنند .

ابطالی افزود : اگر کشاورزان بخواهند با روش های شیمیایی با آفات برگخوار مبارزه کنند باید از طعمه های سموم فسفات آهن استفاده کنند تا محصول سبزیجات را به سم آلوده نکرده و به طبیعت آسیب نرسانند ./ع


برچسب ها: برگخوار ، کشت ، پاییزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.