استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینكه عده ای به خاطر جان باختن جمعی ازدانش آموزان و فرهنگیان بروجنی در سانحه واژگونی اتوبوس، حركت مقدس اردوهای راهیان نور را زیر سؤال بردند، گفت: اجازه و فرصت تخریب این حركت مقدس با بهانه این حادثه را به مخالفان نظام نمی دهیم.

علی اصغر عنابستانی در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، با تسلیت مجدد جان باختن 26 دانش آموز و فرهنگی شهرستان بروجن در سانحه واژگونی اتوبوس، اظهار داشت: بصیرت و صبوری مردم بروجن در این حادثه، فرصت توطئه دشمنان و بهره برداری سیاسی از این موضوع را خنثی كرد.

وی، با تشكر از مسئولان عالیرتبه نظام، به ویژه مقام معظم رهبری در ابراز همدردی با بازماندگان حادثه و ارسال پیام های تسلیت، تصریح كرد: پیام تسلیت مقام عظمای ولایت، مرهمی بر زخم های بازماندگان و مصدومان این حادثه بود.  

عنابستانی با تشریح اقدامات مسئولان استان برای مدیریت این حادثه، ادامه داد: همكاری دستگاه های خدماتی، انتظامی، امنیتی و ستادی باعث شد آیین تشییع جان باختگان در كمتر از 12 ساعت، انجام شد و مصدومان نیز در كوتاهترین زمان به بیمارستان منتقل شدند.

وی تصریح كرد: برخی سایت ها و رسانه ها، جان باختن جمعی از دانش آموزان و فرهنگیان در این حادثه را، بهانه ای برای زیر سؤال بردن آرمان شهیدان و حركت مقدس كاروان های راهیان نور قرار دادند.

عنابستانی تصریح كرد: در این میان، رسانه های بیگانه همه تلاش خود را برای فشار به جمهوری اسلامی و توهین به آرمان های نظام به كار بستند كه با بصیرت مثال زدنی مردم، این توطئه خنثی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأكید كرد: حركت مقدس اردوهای راهیان نور، حركتی ارزشمند است كه باید با رعایت امنیت كامل برای اعزام شوندگان دنبال شود.

وی، همچنین با بیان اقدامات انجام شده برای بررسی ابعاد این ماجرا، تأكید كرد: از تمامی عوامل دخیل در این موضوع نظیر آموزش و پرورش، سپاه، هلال احمر، اورژانس و مصدومان، گزارش هایی دریافت شده و با تكمیل نتایج بررسی و تحقیقات، نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

استاندار چهارمحال و بختیاری، همچنین از تلاش امام جمعه و فرماندار شهرستان بروجن در كاهش آلام بازماندگان این حادثه تجلیل كرد.

گفتنی است؛ 450 دانش آموز دختر مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری، در قالب اردوی راهیان نور، با 10 دستگاه اتوبوس، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند که متأسفانه جمعه شب ( 28 مهرماه 91 )، در مسیر برگشت، یکی از اتوبوس ها در محور دهدز خوزستان به لردگان، دچار سانحه سقوط و واژگونی شد که در این حادثه دلخراش، 26 دانش آموز و فرهنگی کشته، و 18 نفر نیز مصدوم و مجروح شدند. تعدادی از مصدومین این سانحه، پس از درمان، مرخص شدند و تعدادی نیز در بیمارستان های آیت اله کاشانی شهركرد و گلستان اهواز بستری هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.