کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: بهترین نوع برخورد با افراد افسرده، مورد توجه قرار دادن آن‌ها از نظر احساسات و تلاش برای عدم رنجش و آزار آنان است.

فریدون پیرایش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: نقش خانواده در درمان اختلالات افسردگی و اضطراب بسیار مهم است و مبحثی به نام "خانواده‌درمانی" به این نقش عمده در درمان بیماری های روانی اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در بسیاری موارد مشاوره با سایر اعضای خانواده در رابطه با برخورد صحیح با فرد افسرده ضرورت می یابد، عنوان کرد: خودکشی، اعتیاد، اعتماد به نفس پایین و نتایج حاصل از آن، افت تحصیلی و در مجموع اختلال در عملکردهای مختلف شغلی، خانوادگی و اجتماعی که به طور مستقیم و غیرمستقیم هزینه های هنگفتی را به جامعه تحمیل می نماید، در ردیف مشکلات ناشی از افسردگی قرار می گیرد.
این کارشناس سلامت روان افزود: روانپزشکان افسردگی را سرماخوردگی بیماری های روانپزشکی نامیده اند که هرکدام از ما در طول عمر حداقل یک بار به این بیماری دچارمی شویم.
پیرایش کم شدن علاقه به کارهای معمول زندگی، احساس خستگی، بی‌قراری، عدم تمرکز، فاصله گرفتن از دوستان، خانواده و اقوام، کم‎خوری و یا مصرف بیش از حد غذا، گوشه گیری، ناامیدی و تغییر عادات‌ خواب را از برجسته ترین علائم ابتلا به افسردگی عنوان کرد.
وی افزود: در حال حاضر روش شناخت "رفتاردرمانی"، از روش‌های بسیار موثر برای درمان این افراد محسوب شده که به تغییر نگاه و نگرش فرد افسرده به زندگی و اطرافش منجر می شود.
این کارشناس سلامت روان تجویز دارو را نیز راه دیگری برای درمان بیماری افسردگی عنوان کرد./س
برچسب ها: افسرده ، حساسیت ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.