نتایج یک بازرسی نشان داد بیش از 95 درصد اسناد مربوط به ارسال تجهیزات و سوخت به منظور بازسازی عراق که یک میلیارد دلار ارزش داشته است، در بخش مهندسی ارتش آمریکا مفقود شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بلومبرگ نوشت: بر اساس یک بازرسی، بخش مهندسی ارتش آمریکا بیش از یک میلیارد دلار پول عراق را که برای خرید سوخت و دیگر تجهیزات به منظور بازسازی این کشور استفاده شده به درستی ثبت نکرده‌ است.
بر اساس بررسی ژنرال ناظر ویژه بازسازی عراق در این بازبینی، 12 پرداخت بزرگ از منابع صندوق توسعه عراق، نیازمند بررسی مجدد است؛ بیش از 95 درصد فایل‌ها و اسناد در این زمینه مفقود شده است.
صندوق توسعه عراق دربرگیرنده پول عراق بود که توسط بخش بازسازی آمریکا پس از حمله به این کشور مدیریت می‌شد. این پول شامل درآمد‌های فروش نفت و گاز این کشور و باقی‌مانده درآمد برنامه نفت در برابر غذای سازمان ملل بود.
استوارد بوون ژنرال ناظر ویژه بازسازی عراق گفت: در این بررسی هیچ کلاهبرداری یا دزدی رخ نداده اما عدم وجود گزارش‌های دریافتی سوال‌هایی ایجاد کرده است.
در گزارش بازرسی ارتش آمریکا احتمال دزدی سوخت‌ها کم دانسته شده است چراکه این محصولات با کاروان نگهبانان حفاظتی ارسال شده است. به گفته ژنرال ناظر ویژه، این بررسی شامل پرداخت‌های ثبت‌شده از جولای 2003 تا نوامبر سال 2006 است.
بر اساس این گزارش حال این سوال مطرح می شود که آیا آمریکا باید بخشی از این پول را به دولت عراق بازگرداند.
بوون تصریح کرد: چنین تردیدی آمریکا را در یک موقعیت حساس سیاسی قرار می‌دهد و مستلزم تلاش‌های جامع برای بررسی تمامی موارد مشمول این موضوع است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.