وزرا و نمایندگان در کابینه دولت اوباما، طی چهارسال گذشته، پرونده ای از گاف ها، فسادها و اشتباهات دارند که به برخی از آنها اشاره شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،فاکس نیوز در گزارشی نوشت: چند روزی بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است که گردآوری گزارش کوتاهی از پرونده گاف ها، فسادها و اشتباهات وزاری دولت اوباما در فاکس نیوز، مردم را چندان به رای دادن دوباره به دولت اوباما راغب نمی کند و این سوال را به وجود آورده است که آیا درصورت پیروزی دوباره اوباما، وی با همین کابینه به گل نشسته می خواهد برای چهارسال دیگر همچون پدری مهربان برای آمریکایی ها باشد؟

اریک هولدر دادستان دادگاه Attorney General Eric Holder
بارها و بارها بیش از صد تن از قانونگذاران در دولت اوباما از اریک هولدر دادستان دادگاه عمومی دولت خواستند استعفای خود را امضا کند. زیرا که در دوره چهارساله ای که هولدر سمت دادستانی را برعهده داشت، تعداد 2.000 اسلحه از طریق مرزهای مکزیک به صورت قاچاق وارد بازار سیاه شد درحالی که پلیس فدرال در شناسایی به هنگام آن ناکام مانده و منجر به تیراندازی مرگبار در ایستگاه کنترل مرزی برایان تری شد.
دقیقا زمانی که باراک اوباما اریک هولدر را "معتمد دولت" خود معرفی کرده بود، بازرس کل ایالات متحده در تحقیقات گسترده پی به عدم آگاهی دادستان مربوطه در عملیات قاچاق مرزی برد. گویی که دادستان دولت اوباما در خواب به سر می برده و عدم آگاهی به موقع وی منجر به ورود 2.000 اسلحه غیر قانونی به کشور شد.

 

اریک هولدر دادستان دادگاه


کاتلین سابالیس وزیر بهداشت و خدمات انسانی Health and Human Services Secretary Kathleen Sebelius
کاتلین سابالیس وزیر بهداشت دولت اوباما، تاحد زیادی تنها چهره بحث برانگیز دولت وی در رابطه با تصویب قانون های مراقبت بهداشتی بوده است. سابالیس برای مدتها، هدف تهاجم های لفظی محافظه کاران و وفادارترین اعضای کابینه اوباما قرار گرفت.
در ماه فوریه، طی یک مراسم رسمی مقامات دولتی در کارولینای شمالی، سابالیس به شرکت کنندگان برای رای گیری توصیه کرد که بار دیگر به اوباما رای دهید.
شرکت کنندگان در این مراسم، وزیر بهداشت و خدمات انسانی (سابالیس) را متهم به بازار گرمی برای خود کردند و وی را وزیر نالایق دولت اوباما برشمردند. زیراکه هزینه های بهداشتی و درمانی در آمریکا بسیار بالا می بوده و پرداخت کنندگان بیمه را ناچار به صرف هزینه های بسیار کرده است. هزینه های جراحی در بیمارستان های خصوصی در آمریکا تقریبا صد برابر بیمارستان های خصوصی می باشد.
زمانی که لایحه بیمه در آمریکا به تصویب رسید، آمریکایی ها بیش از 16 درصد از درآمد ملی خود را صرف مسایل مربوط به بهداشت، درمان و بیمه می کردند که در جای خود قابل تامل است.

 

کاتلین سابالیس وزیر بهداشت و خدمات انسانی


جو بایدن معاون رئیس جمهور Vice President Joe Biden
جو بایدن در پرونده کاری خود لیست بلند بالایی از گاف ها را دارد که کاملا مشخص و گاهی اوقات شاید مورد شمارش قرار گرفته شده اند. فاکس نیوز نوشته است:
Biden has a long list of gaffes -- obvious and at other times perhaps calculated.
بزرگترین گاف بایدن زمانی بود که وی در یک مصاحبه تلویزیونی در ماه می، وقتی که اوباما قانون اصلاح ازدواج با همجنس را امضاء کرد، بایدن برای ابراز نظر شخصی خود چنان اوباما را مورد تهاجم کلامی قرار داد که در شان وی به عنوان نماینده ای برای رئیس جمهور نبود.
بایدن اظهار داشت : " من با ازدواج دو همجنس کاملا موافقم". کاخ سفید نیز اظهارات او را منطقی اعلام کرد و سه روز پس از آنکه اوباما مخالفت خود را با همجنس گرایی اعلام کرده بود، مجبور شد خلاف آن را اعلام کند و با ازدواج دو همجنس موافقت کند.
گاف اخیر بایدن در مبارزات کمپین انتخاباتی در ویرجینیا بود که خطاب به سیاه پوستان شرکت کننده در مراسم تبلیغات انتخاباتی گفت: دولت رامنی و پل رایان "وال استریت ناامن" خواهد بود.
او زمان امضاء قانون قانون بهداشت و سلامت گفت: آنها همه شما سیاه پوستان را به زنجیر خواهند کشید.
این جملات به قدری مضخرف و غیرعقلانی بود که حتی ارزش پاسخ دادن هم نداشت.
اوباما هنوز هم از مسئولیت پذیرفتن سخنان بی ارزش معاونش، شانه خالی می کند.

 

جو بایدن معاون رئیس جمهور


تیم گیتنر وزیر خزانه داری و امور دارایی Treasury Secretary Tim Geithner
شاید هیچکس در دولت اوباما به اندازه گیتنر با چالش های متفاوت مقابله نکرد. او اولین کسی بود که در روزهای اولیه شروع کار اوباما، صرف هزینه 350 میلیارد دلاری را درست زمانی که تقریبا اقتصاد آمریکا درحال فروپاشی بود را افشا کرد. مبلغی با همین مقدار نیز در دوره جورج دبلیو بوش از خزانه دولت ناپدید شده بود.
گیتنر باوجود اطلاع از فسادهای مالی از دولت اوباما طرفداری کرد و مکررا در تلویزیون به سخنرانی و دفاع از استراتژی های دولت پرداخت. او گفت درنظر دارد تلاش های بسیاری را برای از نوساختن مقررات مربوط به نظام مالی کشور، انجام دهد که از جمله آنها صرفه جویی در وام مسکن و صنایع خودرو سازی است.

 

تیم گیتنر وزیر خزانه داری و امور دارایی


سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل U.S. Ambassador to the United Nations Susan Rice
سوزان رایس هم چهره ای است که اخیرا از طرف مقامات آمریکایی برای استعفا دادن بسیار فراخوانده شده است. اوج درخواست ها برای استعفای وی پس از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی بود که منجر به کشته شدن سفیر و چهارتن دیگر شد و رایس آن را حمله ای اتفاقی و نه براساس برنامه معین خوانده بود.
پس از آن سوزان رایس به فریب افکار عمومی و مردم آمریکا متهم شد زیرا به ادعای مقامات آمریکا، حمله تروریستی را به حمله ای عادی و معمولی شباهت داده بود.

 

سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل


هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه Secretary of State Hillary Clinton
کلینتون موفق ترین فرد در دایره داخلی دولت اوباماست. این موفقیت از آخرین اظهارات وی در رابطه با حمله بنغازی که گفت: " من مسئولیت کامل این حمله را به عهده می گیرم" حاصل شده است. به نظر می رسد که هیلاری کلینتون 65 ساله در اواخر دوره دولت اوباما و تنها با گفتن این جمله به موفقیتی رسیده و در دوره کاری اش نقطه برجسته ای نداشته باشد.
به طورکلی دیگر اعضای کابینه دولت اوباما ازجمله تیم اقتصادی، مدیر شورای اقتصاد ملی و شورای مشاوران اقتصادی و غیره نیز در صف کسانی بوده اند که بارها برای استعفا فراخوانده شده اند.
 


 

 

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.