در این گزارش به طور خلاصه با برترین ویژگیهای نسخه نهایی ویندوز هشت آشنا شده و می توانید درباره آن تصمیم گیری کنید.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، دو سه روزی بیشتر از انتشار نسخه نهایی سیستم عامل جدید مایکروسافت یعنی ویندوز هشت نمی گذرد اما قابلیت های ویژه این سیستم عامل بسیاری از کاربران را برای آپگرید یا خرید آن وسوسه کرده است.
اگر شما هم از جمله افرادی هستید که مطابق با فناوری های روز دنیا پیش می روید و قصد امتحان کردن ویندوز هشت را دارید در ادامه این گزارش با ویژگی های منحصر به فرد و همچنین میانبرهای این نسخه از ویندوز آشنا شوید.
ویندوز هشت علاوه بر امکان کار کردن با موس و کیبورد، قابلیت مولتی تاچ (چند لمسی) را نیز به خود اضافه کرده است که از آن می توان در تبلت ها استفاده کرد.
این سیستم عامل بسیار سریعتر از نسخه قبلی خود یعنی ویندوز هفت بوده و دارای رابط کاربری جدیدی به نام Metro است که صفحات لمسی تبلت ها را بهینه کرده و اپلیکیشن ها در آن به صورت کاشی یا سرامیک به نمایش در می آیند.
اضافه شدن نوار جدید Charms از دیگر ویژگی های ویندوز هشت است که امکاناتی از قبیل اشتراک گذاری، جستجو، منوی Start و ورودی تنظیمات و ابزارها را برای کاربر فراهم می کند.
فروشگاه ویندوز هشت / RT نیز یکی از جذابیت های اصلی این سیستم عامل است که بیش از هشت هزار نرم افزار را برای دانلود در اختیار کاربران قرار داده است.
برای استفاده از ویندوز هشت حتماً لازم نیست که این نسخه جدید را خریداری کرده و بر روی رایانه شخصی خود نصب کنید، بلکه با پرداخت مبلغی می توان ویندوز هفت را نیز به این سیستم عامل جدید ارتقاء داد. 
برخی کلیدهای میانبر نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت همانند ویندوز هفت بوده و برخی از آنها نیز کاملاً جدید و منحصر به ویندوز هشت است که دریچه لیست آنها را در زیر برای شما قرار داده است.
آیا شما هم قصد استفاده از نسخه جدید ویندوز هشت را دارید؟ تجربیات خود را در خصوص برتری ها و معایب این سیستم عامل جدید با ما در میان بگذارید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهران لشکری
۰۴:۱۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۱
سلام من ویندوز هشت رو دانلود کردم و هیچ مشکلی هم باهاش ندارم تازه خیلی هم ازش خوشم اوموه ب ای جواژ علی هم بگم که آخرین ورژن کم پلیر رو نصب کنه زوی ویندوز هشت جواب میده من دارم استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۲۲:۳۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۱
با عرض سلام خدمت شما آیا امکان دانلود یا خرید اینگونه نرم افزارها در این سایت وجوددارد یا باید در سایت مایکروساف برویم لطفا جواب آن را در همین صفحه اعلام نمایید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۲:۳۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۱
خیر، ما ویندوز هشت را بر روی سایت خود قرار نمیدهیم. در صورت تمایل به سایت مایکروسافت مراجعه کرده و یا بسته نرم افزاری آن را از فروشگاه ها خریداری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
hossein
۲۲:۲۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۱
سلام به نظر من سیستم عامل متفاوتی نسبت به ویندوز 7 هست حتما ویندوز 8 را روی سیستم خودتون نصب کنید
باتشکر www.parkenovin.com
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۳۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۱
سلام کار با ویندوز 8 واقعا سخته چون پلیر های مخصوص به خودشو داره و کی ام پلیرو پشتیبانی نمیکنه ومن اونو نپسندیدم اما سرعت بسیار بالایی داره
آخرین اخبار