برآوردهای موسسه پژوهشی بین المللی آی دی سی نشان می دهد که مصرف کاغذ برای چاپ و پرینت از 3.12 تریلیون صفحه در سال 2010 به 3.09 تریلیون صفحه در سال 2011 کاهش یافته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، یافته های موسسه آی دی سی حکایت از آن دارد که مصرف کاغذ برای چاپ و پرینت در کشورهای در حال توسعه 7.5 درصد رشد اما در کشورهای توسعه یافته 5 درصد کاهش داشته است. این موسسه در مطالعه خود بیشتر بر روی کشورهای اروپایی، آفریقایی و خاورمیانه تمرکز کرده و گفته روند مصرف کاغذ در این کشورها نمایانگر روندهای جهانی در این زمینه است.

این مطالعه نشان می دهد که در این کشورها در هر دقیقه حدود دو میلیون کاغذ صرف چاپ و پرینت می شود. در سال گذشته میلادی در این کشورها 200 هزار کامیون 28 تنی مملو از کاغذ برای مصارف چاپ و پرینت مورد استفاده قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، مصرف کاغذ برای چاپ و پرینت در اروپای غربی 3 درصد کاهش داشته است، اما در کشورهای اروپای شرقی و مرکزی، خاورمیانه و آفریقا در مجموع حدود 2 درصد رشد داشته است.

این آمار و ارقام نشان می دهد افزایش مصرف کاغذ برای مصارف چاپ و پرینت بیشتر تحت تاثیر افزایش مصرف در کشورهای خاورمیانه و آفریقا است. در این کشورها مصرف کاغذ برای مصارفی از این دست 5 درصد رشد داشته است.


یافته های آی دی سی نشان می دهد اروپای غربی علیرغم اینکه مصرف کاغذ خود را کاهش داده، اما همچنان 63 درصد از مصرف کاغذ کشورهای مورد بررسی را به خود اختصاص داده است.


دیجیتالی شدن محتواها و اسناد کاری، نگرانی های زیست محیطی، انقباض بودجه در اروپا، ناآرامی های خاورمیانه و افزایش محتواهای دیجیتالی بر روی پلت فرم های مختلف از جمله عواملی ذکر شده که روند مصرف کاغذ در این کشورها را تحت تاثیر قرار داده است. تحلیل گران این موسسه پیش بینی کرده اند مصرف کاغذ برای مصارف چاپ و پرینت در این کشورها همچنان افزایش خواهد یافت.

برچسب ها: کاغذ ، پرینت ، چاپ ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.