گروههای شورشی مورد حمایت خارجیان و ضد دولت سوریه به رغم وجود آتش‌بس موقت، به حملات خود علیه بخش‌های مختلف این کشور ادامه می‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، به گفته منابع سوری، شورشیان امروز یکشنبه نیز به حملات خود در بخش‌های مختلف این کشور از جمله، دمشق، حلب و دیرالزوار ادامه داده و برای سومین روز متوالی آتش‌بس مورد نظر سازمان ملل را نقض کرده‌اند.

گفته می‌شود در حملات شورشیان در حلب سه غیرنظامی شامل یک کودک، کشته شده‌اند. گروه‌های تروریستی همچنین به یک پاسگاه ایست‌وبازرسی ارتش در این شهر یورش برده‌اند.

 در دمشق پایتخت سوریه نیز یک بمب کنار جاده‌ای کار گذاشته شده به دست شورشیان در نزدیکی یه بیمارستان محلی منفجر شد که مصدومی نداشت.

مردان مسلح همچنین در پاسگاه ایست‌وبازرسی الرشیده در نزدیکی دیرالزوار به روی نظامیان سوری آتش گشود و نظامیان را وادار به پاسخ کردند.

این آتش‌بس چهار روزه که اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل و اتحادیه در امور سوریه به مناسبت تعطیلات عید قربان آن را پیشنهاد داده بود، از روز جمعه آغاز شد.

ارتش سوریه اعلام کرده است که به تعهدات خود پایبند بوده اما به حملات شورشیان که ناقض آتش‌بس بوده‌اند پاسخ داده‌اند. ارتش پیش از این هشدار داده بود که اگر گروه‌های مسلح حمله کرده و یا در صدد استحکام برآمده و یا بخواهند از خارج وارد شوند واکنش نشان خواهد داد.

سوریه از اواسط ماه مارس شاهد درگیری‌هایی بوده است که طی آن بسیار از مردم از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.
برچسب ها: سوریه ، تروریست ، آتش بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار