متفرق شدن مخالفان سوریه در مکه

چند نفر از مخالفان سوریه که قصد داشتند در مکه با برگزاری تجمع اعتراض آمیز هرج و مرج ایجاد کنند، با دیدن خودرو پلیس سعودی متفرق شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم؛ چند نفر از مخالفان سوریه با حمل پرچمی که حدود یک سال  نیم است به نماد عناصر مسلح و تروریست‌ها داخل سوریه تبدیل شده؛ قصد داشتند حرکت اعتراض آمیزی را از پل "جمرات" در "منا" واقع در شرق شهر مکه آغاز کنند؛ ولی هنگامی که متوجه شدند دو خودرو پلیس با دادن اخطار، آهسته درحال نزدیک شدن به آنها است؛ فورا متفرق شده و خود را میان حجاج پنهان کردند.

در عربستان برگزاری هرگونه تجمع و یا تظاهرات اعتراض آمیز ممنوع است.

با این حال مقامات سعودی از حامیان اصلی مخالفان سوریه در خارج و گروه های مسلح وابسته به این مخالفان به شمار می آیند؛ و بارها در مناسبتهای مختلف به صورت رسمی حمایتشان را از ارایه کمکهای مالی، تسلیحاتی و لجستیکی به عناصر و گروه های مسلح اعلام کرده اند.

بر اساس مدارکی که سوریه به سازمان ملل متحد ارایه کرده، شمار قابل توجهی از تروریست‌ها و عناصر مسلحی که در سوریه دستگیر شده و یا در جریان درگیری با نیروهای ارتش کشته و یا مجروح شده‌اند، تبعه عربستان، قطر، اردن، و کشورهای دیگر هستند.

عربستان و قطر از حامیان اصلی مخالفان مسلح  و تروریست ها به شماری می آیند و با کمک برخی دستگاه های اطلاعاتی غربی و همچنین ترکیه، در حال فراهم کردن حمایت مالی، تسلیحاتی، لجستیکی، اطلاعاتی و آموزشی، جهت اعزام آنها به سوریه هستند.

یک نشریه آلمانی اخیرا به نقل از مقامات امنیتی این کشور فاش کرده است که فقط 5 درصد از عناصر و گروه های مسلح سوری هستند؛ و بقیه آنها از کشورهای دیگر به سوریه اعزام شده اند.

برچسب ها: سوریه ، مخالف ، مکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار