ادامه جنجال انتشار تصاوير پيمانکاران نظامي آمريکا در حالت مستي در افغانستان

شبکه تلويزيوني اي بي سي نيوز از رفتار غير اخلاقي شماري از پيمانکاران نظامي آمريکا که مسئوليت آموزش در افغانستان را بر عهده دارند، پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه اي بي سي نيوز تحقيقاتي را درباره عملکرد مقاطعه کاران خصوصي انجام داد که وظيفه دفاع از مردم آمريکا را بر عهده دارند.  
يکي از اين پيمانکاران شرکت جورج ساينتيفيک است که براي آموزش نظاميان افغان ميليونها دلار از وزارت دفاع پنتاگون دريافت کرد.   
 برايان راس ، خبرنگار اين شبکه ضمن انتشار تصاويري از پيمانکاران مست آمريکايي گزارش داد در حاليکه خطر سراسر خيابان هاي کابل را تهديد مي کند ، اينها افرادي هستند که از ماليات دهندگان پول مي گيرند تا از آنها در برابر حملات تروريستي محافظت کنند. فردي که از فرط مستي به اين سو و آن سو حرکت ميکند فرمانده نيروهاي امنيتي شرکت "جورج ساينتيفيک" است. اين شرکت براي آموزش پليس افغانستان ، چهل و هفت ميليون دلار از وزارت دفاع آمريکا دريافت کرد.
دانيل برايان ، از مسئولان طرح نظارت بر فعاليت دولت در گفتگو با اي بي سي گفت اين افراد نه تنها خود بلکه جان کساني که بايد از آنها مراقبت کنند را نيز به خطر مي اندازند. 
اين افسر پزشک نيروهاي امنيتي است که پس از تزريق دارو از پا افتاده و به حالت نئشگي افتاده است. تصاوير مربوط به بدمستي پيمانکاران آمريکايي توسط جان بلسون و کني اسميت، دو تن از کارکنان سابق اين شرکت در اختيار شبکه اي بي سي قرار گرفت.
به گفته آنها ، شرکت جورج ساينتيفيک قرار بود بطور محرمانه در منطقه اي نامشخص فعاليت کند. اما فرمانده پيمانکاران در فضاي باز آتش روشن ميکرد و از سر مستي و براي تفريح گلوله هاي واقعي بدرون آتش پرتاب مي کرد. اين کار يک روز در ميان ادامه داشت.   
آنها همچنين اضافه کردند ارتش آمريکا بر اقدامات پيمانکاران هيچ نظارتي نداشته است. وقتي پيمانکاران دست به اقدامات جنون آميز مي زدند ، تنها کاري که براي جلوگيري از اين اقدام وجود داشت اين بود که مشروبات الکلي را از دسترس آنها دور نگهداشت. 
مسئولان شرکت جورج ساينتيفيک با ديدن تصاوير کارکنان خود آن را رفتاري غير قابل قبول خوانده و اعلام کردند افرادي که مرتکب مستي شدند يا اخراج شده  يا اينکه همکاري خود را با اين شرکت متوقف کردند. اما اين پايان ماجرا نيست و مقامات نظامي ارتش آمريکا تحقيقات در اين زمينه را آغاز کردند.   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار