معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: رسانه‌ها بايد هويت خود را از دست ندهند و با اخلاق رسانه‌اي به اعتلاي كيفيت در زمينه خبر دست يابند تا جناح‌هاي سياسي از آنها سوء‌استفاده نكنند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمد جعفر محمدزاده معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در افتتاحيه نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها، "رسانه"، "كلام صادقانه" و "نگاه منصفانه" را شعار تشكيل اين نمايشگاه دانست.
 
محمدزاده گفت:‌ نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها نقطه متقابل براي درك رسانه‌ و جامعه از يكديگر بوده و مطبوعات با بازتاب اخبار و رويدادها حافظ ارزش‌هاي ملي و ديني هستند و رهبري اين كشتي عظيم را براي رسيدن به ساحل پيشرفت بر عهده دارند.  
 
وي تصريح كرد: در عصر تهديدات نظام سلطه، مطبوعات و رسانه‌ها جايگاه والايي در مواجهه با فرهنگ بيگانه و القاي فرهنگ اسلامي دارند و مطبوعاتي كه علاوه بر آگاهي‌بخشي، نقشي كم‌نظيري  در برخورد و مقابله با رسانه‌هاي تفرقه‌افكن دارند بر ما است كه آگاهي‌بخشي را براي مردم نمايان كنيم.  
 
محمدزاده با اشاره به اينكه سطح مطبوعات متناسب با رشد  جمعيت ايران نيست، اظهار داشت: فعاليت رسانه‌ها و  جهت‌گيري برنامه‌هاي مطبوعاتي به گونه‌اي بنيان نهاده شده كه از سيطره سياست‌زدگي كاسته و زمينه ارتقا فرهنگ عمومي را فراهم كند.  
 
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با اشاره به اقدامات بين‌المللي كيفي‌سازي در زمينه مطبوعات در تحقق چشم‌انداز توليد علم گفت:‌ اصلاح نظام رايانه‌اي و شفاف‌سازي مطبوعات براي حمايت از رسانه‌هاي مكتوب، تشكيل شعبه‌هاي استاني، صدور مجوز نشريات تخصصي و دانشگاهي، تجديد جشنواره مطبوعات،‌ شناسايي رسانه‌هايي كه به زرد بودن متهم‌اند، تعريف مشاغل خبرنگاري، انتشار بيش از 50 عنوان كتاب، حذف واردات كاغذ، صدور پروانه 14 خبرگزاري جديد و ايجاد وفاق عمومي در اصحاب رسانه‌ را از مهمترين اقدامات رسانه‌ها و مطبوعات براي رسيدن به پيشرفت است.
 
محمدي در پايان خاطرنشان كرد: رسانه‌ها بايد هويت خود را از دست ندهند و با اخلاق رسانه‌اي به اعتلاي كيفيت در زمينه خبر دست يابند تا جناح‌هاي سياسي از آنها سوء‌استفاده نكنند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: جمعیت ، مطبوعات ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار