مديرکل دفتر بازرگاني معاونت صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي گفت: سهم صادرات صنايع دستي از مجموع هدف کمّي صادرات غيرنفتي کشور در سال 90 به ميزان صددرصد تحقق يافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد بالان افزود: صنايع دستي از معدود صنايعي است که چهار محور اشتغال، توليد، صادرات و هويت ملي را در خود دارد.

وي افزود: بيشترين آمار صادرات صنايع دستي کشور طي سالهاي 84 تا 87 و به ارزش بيش از 470 ميليون دلار بود که در مقايسه با آمار سالهاي گذشته از رشد چشمگيري برخوردار است.

مديرکل دفتر بازرگاني معاونت صنايع دستي گفت: درسال 84، 188 ميليون دلار صادرات صنايع دستي صورت گرفت که اين رقم در شش ماهه نخست امسال به 640 ميليون دلار افزايش يافت.

بالان رشته هاي صنايع دستي را که در کشور فعال است صد و يک رشته و 265 زيرمجموعه اعلام کرد و افزود: با احتساب رشته فرش و زيرمجموعه آن در مجموع 362 رشته در صنايع دستي کشور فعاليت دارد.

وي کشورهاي هدف صادرات صنايع دستي را در آسيا، چين، اندونزي، ژاپن، تايلند، ويتنام، کره جنوبي، سنگاپور و هنگ کنگ؛ در حوزه کشورهاي عربي لبنان، قطر، کويت عراق، عربستان سعودي، در حوزه کشورهاي اروپايي ايتاليا، سوئد، فرانسه، اتريش و آلمان و در حوزه کشورهاي آمريکايي و اقيانوسيه، ونزوئلا، برزيل، مکزيک و استراليا برشمرد./س
برچسب ها: صنایع ، دستی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار