خودمان مسبب وقایع اطرافمان هستیم

بهتر از آخرش شروع کنم، از آن جا در قیامت شیطان بر سر راه فریب خوردگان می ایستد و لبخند می زند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شیطان با لبخندی تمسخر می کند، فریب خوردگان و قبول کنندگان دعوتش را، و در جواب به آنها از بی ارادگی در تصمیم آنان می گوید و از آنچه بر سر راهشان قرار است بیاید با میل و رغبت خودشان بوده و او تنها تحریک کننده ای بیشتر نبوده است.
حال به آغاز زندگی بر می گردیم به جایی که یک انسان متولد می شود واقعا می شود گفت این کودک چه طالعی دارد و یا چه سرنوشتی در انتظار اوست.
ولی در آینده انسان ها طبق تصمیمات خودشان سرنوشتشان رقم می خورد. به این دلیل است که می بینیم عده ای پشت میله های زندان و یا عده ای در حال بالا رفتن پله های چوبه دار و یا در حال کشیدن مواد هزار بار جان می دهند و یا عده ای هنوز در گوشه ی خیابان ها در حال فساد و بی بند و باری اند.
ناگفته نماند که نمی شود کسانی را هم از قلم انداخت که با تلاش و کوشش در حال حاضر، مدیر، کارمند و یا رئیس یک شرکت و یا ارگانی هستند و یا در هر موردی به حد کمال خود رسیده اند و الگویی اند برای سایرین.
پس از تمام این ها می توان نتیجه گرفت که هر انسانی سبب وقایع آینده اش است چنانچه اگر یک زندانی از روی وجدان خود قضاوت کند،‌ دلیل زندانی بودنش را تنها اعمال خود می داند.
یک کارشناس و جامعه شناس در این رابطه‌، گفت:‌ به طور حتم اگر یک مسئله نوشته نشود، حل آن هم بیان نخواهد شد یا اگر لیوانی نباشد، چیزی به عنوان لیوان هم شکسته نخواهد شد، پس انسان هم اگر  فعالیتی را انجام ندهد، آثار و نتایجی هم به طبع آن نخواهد داشت، البته ناگفته نماند که فعالیت های انسان می تواند هم جنبه ی مثبت و هم جنبه ی منفی در بر داشته باشد، پس یادتان نرود که هر تصمیمی که می گیرد اول از همه پیام و نتیجه اش را بسنجيد و اگر اتفاقی منفی برایتان رخ داد برای رفع آن به خودتان رجوع کنید که کدام راه را اشتباه رفتید./ل
برچسب ها: سرنوشت ، فریب ، وقایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار