رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریكایی ها كه نتوانستند سلطه سیاسی و نظامی خود را در جامعه بین الملل محقق كنند، امروز می خواهند نقش پلیس اقتصادی در دنیا داشته باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی لاریجانی امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل كه با حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی و مسوولان این استان برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران سلطه آمریكایی ها را در منطقه برهم زد و مُهر باطلی بر یك جانبه گرایی آنان زد.

وی گفت: نقش ایران در برهم زدن سلطه آمریكا در منطقه به حدی بود كه اكنون آمریكایی ها سخن از چند جانبه گرایی می زنند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: شرایط امروز ایران به گونه ای است كه باید تحلیل و فهم مشتركی از مسایل داشته باشیم و در صورتی كه بتوانیم به تحلیل مشترك برسیم، می توانیم بسیاری از مشكلات را پشت سربگذاریم.

لاریجانی با بیان این كه ایران در طول 34 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط مختلفی را در عرصه بین المللی تجربه كرده است، گفت: ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی دو دوره مختلف را پشت سرگذاشته ایم.

وی با اشاره به اشغال افغانستان و عراق توسط آمریكایی ها افزود: سیاست های آمریكا به دلیل استراتژی صحیح ایران در مقابل این اقدامات در منطقه عقیم ماند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری اجرایی نشدن طرح خاورمیانه جدید گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش بزرگی در ایستادن مقابل این دیكتاتوری بین المللی داشت./س

برچسب ها: اردبیل ، نقش ، پلیس ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.