سخنگوي كميسيون عمران مجلس گفت: براي افزايش طول عمر مفيد ساختمان‌ها در كشور بايد به سمت صنعتي سازي گام برداريم.

مهرداد بائوج لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عمر مفيد ساختمان‌هاي ايران گفت: عمر مفيد ساختمان در كشورمان 20 سال ارزيابي شده است در حالي كه استاندارد جهاني آن 50 سال است.

وي در ادامه افزود: براي برون رفت از اين وضعيت بايد به سمت صنعتي سازي به جاي ساخت سنتي ساختمان‌ها گام برداريم كه در اين رابطه با همكاري وزارت راه و شهرسازي و مسكن بسترهاي مناسبي مطرح شده است.

سخنگوي كميسيون عمران با اشاره به فوايد صنعتي سازي تصريح كرد: در روش ساخت صنعتي عمر ساختمان‌ها تا دو برابر افزايش مي‌يابد و هم‌چنين حداقل 10 تا 15 درصد در هزينه ساخت و ساز با كاهش قيمت مواجه مي‌شويم و اين در حالي است كه استحكام و مقاومت ساختمان‌ها نسبت به بافت سنتي از كيفيت مطلوبي برخوردار است.

لاهوتي با اشاره به تصميمات اتخاذي در راستاي بافت‌هاي فرسوده خاطر نشان كرد: در رابطه با بافت‌هاي فرسوده قانوني به تصويب رسيده است، كه طبق اين طرح سه مجري اعم از شركت عمران و بهسازي، شهرداري و بخش خصوصي در قانون برنامه پنجم مورد تاكيد قرار گرفت كه بنابراين قانون بايد سالي 10 درصد از بافت‌هاي فرسوده كاهش پيدا كند.

لاهوتي در پايان با تشريح مقاوم سازي روستاي اظهار داشت: در مقاوم سازي، روستاي 20 ميليون واحد مسكوني در 10 سال بايد مورد مقاوم سازي قرار بگيرد كه با توجه به زلزله اخير آذربايجان شرقي، كميسيون عمران به دنبال افزايش اين آمار است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ساختمان ، صنعتی ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار